اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد:

افغانستان نمی‌تواند جایگزینی برای زعفران ایران باشد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد گفت: افغانستان نمی‌تواند جای ایران را در صادرات زعفران بگیرد چون محصول ما از نظر کیفی بسیار بهتر است اما با عدم مدیریت ممکن است بازار را از دست ‌دهیم.

افغانستان نمی‌تواند جایگزینی برای زعفران ایران باشد

علیرضا سوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با راهکارهای افزایش تولید زعفران اظهار کرد: برای تولید بیشتر زعفران باید تحقیقاتی که در کشور توسط محققان انجام می‌شود و همچنین همایش‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود را به صورت کارگاه آموزشی  در مناطق زعفران خیز برای کشاورزان باید ارائه داد.

عضو هیئت علمی کشاورزی دانشگاه آزاد مشهد در ارتباط با ترغیب کشاورزان برای استفاده از یافته‌های جدید در کشاورزی گفت: با مرکز خدماتی که داریم باید یافته‌های محققان را به صورت عملی در آورده و یا کتابچه ترویجی ارائه دهیم.

سوهانی با اشاره به کارهایی که برای فروش بیشتر زعفران می‌توان انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بسته‌بندی زعفران و صادرات از مشکلات فروش زعفران است.

وی افزود: برای حل مشکلات فروش زعفران باید انحصارات را شکست و شرکت‌های بسته‌بندی را گسترش داد و حتی در دانشگاه‌ها رشته بسته‌بندی زعفران گذاشت.

عضو هیئت علمی کشاورزی دانشگاه آزاد مشهد تاکید کرد: تولید و صادرات زعفران منابع ارزی فراوانی را عاید کشور می‌کند و اگر محدودیت‌های قوانین گمرکی برطرف شود زعفران می‌تواند جایگزین نفت شود.

سوهانی در ارتباط با صادرات زعفران توسط کشور افغانستان گفت: افغانستان نمی‌تواند جای ایران را در صادرات زعفران بگیرد چون محصول ما از نظر کیفی بسیار بهتر است اما با عدم مدیریت ممکن است بازار را از دست ‌دهیم.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول