اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

عرفه فرصتی برای تقویت بنیه توحید است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: روز عرفه‌، روز افزایش معرفت و فرصتی برای تقویت بنیه توحید در انسان است.

عرفه فرصتی برای تقویت بنیه توحید است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه روز مناجات خدا و حرکت به سوی دریای بیکران لطف الهی است.

وی ادامه داد: حجاج در روز عرفه در صحرای عرفات با اجتماع در کنار کوه جبل‌الرحمة و خواندن دعای عرفه سیدالشهدا(ع) به راز و نیاز مشغول شده و در زیر خیمه‌های گرم و طاقت‌فرسای سرزمین عربستان به یاد کوشش‌های اهل بیت(ع) در مسیر شناخت معارف دین و حرکت به سوی خدا، فرازهای این دعا را با چشمانی تر زمزمه می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در دیگر نقاط جهان تمام مؤمنان در هر لباس و مقامی با دعا و توسل روح خود را در این چشمه‌سار زلال شست‌وشو می‌دهند.

وی با بیان اینکه عرفه روز شناخت است خاطر نشان کرد: نخستین گام برای صعود به مرحله قرب الهی معرفت است و اولیای خدا معرفت را مقدمه رسیدن به دیگر مراحل سیر و سلوک می‌دانند چرا که بدون شناخت کسی نمی‌تواند به کمال مطلوب برسد.

رضوی‌مهر گفت: عرفه روز تقویت بنیاد توحید با تقویت شناخت خدای سبحان است و طبق روایات باید در این روز در راه شناخت خود گام برداشت تا به شناخت خداوند رسید.

وی با اشاره به راه‌های شناخت خداوند اظهار کرد: تمام سلول‌های وجود انسان و تمام جلوه‌های طبیعت در واقع راه‌های شناخت خداوند هستند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: طبق اخبار رسیده از ائمه معصومین(ع)، امام زمان(عج) در این روز در صحرای عرفات حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این روز، نباید روح دعا را که در این زمان امام عصر(عج) است فراموش کرد و وحدت میان مسلمانان در این روز باید به بالاترین حد خود برسد.

رضوی‌مهر عنوان داشت: دعای عرفه باید در کنار تضرع برای بخشش از درگاه الهی با سخن گفتن از مظلومیت مردم بحرین و عربستان همراه باشد تا موجب رضایت امام زمان(عج) شود.

وی گفت: مناجات در روز عرفه باید با بازخوانی اندیشه‌ها و حرکت در مسیر اسلام ناب باشد تا به حقیقت این روز دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دعا سلاح مؤمن است ادامه داد: در این روز باید با این سلاح تمام دشمنان خدا را مورد حمله قرار داد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول