اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مازندران:

20 درصد از مردم زندگی پنهان دارند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مازندران گفت: بر اساس آمار اعلام شده 20 درصد از مردم ما زندگی پنهان دارند که در این رابطه به نسبت زن و مرد مقصر هستند.

20 درصد از مردم زندگی پنهان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، به همت شبکه بهداشت و درمان نکا و دستگاه‌های فرهنگی، همایش بررسی روابط همسران در خانواده پیش از ظهر امروز در نکا برگزار شد.

ابراهیم محمدیان از روانشناسان و عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مازندران در این همایش با اشاره به بیان مشکلات روابط همسران اظهار داشت: این مشکلات ناشی از سبک مختلف زندگی است و یکی از موارد آسیب‌شناسی باید مسئله طلاق و والدین بدسرپرست باشد.

وی افزود: پذیرش مهم‌ترین اصل در روابط زناشویی است که باید به آن توجه شود و در این رابطه دو طرف باید مورد پذیرش قرار گیرند و فرد را باید با همین خصوصیاتی که داراست قبول کرد و تغییردادن آن در کوتاه‌مدت و سوء‌استفاده‌کردن به هر دلیل است.

محمدیان با بیان اینکه سبک دلبستگی‌ها در جامعه و جهان به سه صورت است، خاطرنشان کرد: سبک ایمن، سبک عدم پذیرش و سبک بین پذیرش و عدم پذیرش از جمله سبک‌های رایج در زندگی و رابطه‌های مختلف است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در سبک ایمن، فرزند چون از کودکی در خانواده ایمن بزرگ شده و مورد حمایت و توجه مادر بوده و با احساس نیاز، مادر خواسته‌های عاطفی و جسمی وی را برآورده کرده است در زندگی و بزرگسالی نیز به دیگران اعتماد می‌کند.

محمدیان ادامه داد: توجه به نیازهای عاطفی، جسمانی و روانی دو طرف در زندگی باید مورد توجه قرار گیرد تا در ارتباطات آینده دچار مشکل نشویم.

این روان شناس خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی در زندگی بسیار خطرناک است و همین مسئله موجب بروز نگرانی‌ها، همسر دوم و زندگی پنهان می‌شود که براساس آمار اعلام شده 20 درصد از مردم ما زندگی پنهان دارند که در این رابطه به نسبت زن و مرد مقصر هستند.

محمدیان گفت: آمار طلاق نیز در کشور ما فراوان است و براساس آمار بیان شده کشور ما رتبه 4 طلاق را داراست و از هر شش ازدواج یک طلاق در کشور رخ می‌دهد و این مسئله در دو سال اول زندگی که باید با هم خوب بود و زندگی مناسبی داشت اتفاق می‌افتد و این بحران باید عیب‌یابی شود.

وی افزود: زن و مرد باید بدانند که نباید در درگیری‌های خود، خانواده‌های دوطرف را درگیر ماجرا کنند و باید با گذشت مشکلات را خاتمه دهند و توجه داشته باشند که باید قبل از ازدواج به هر چیزی شک کنند اما بعد از ازدواج باید از شک دوری کنند تا تبدیل به معضل نشود.

حجت‌الاسلام محمدعلی طوسی از اساتید حوزه و دانشگاه قم نیز در سخنانی اظهار داشت: حقوق شوهران به زنان نفقه و مهریه است و مردان باید این مسئله را رعایت کنند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول