اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مشاور خانواده:

پرهیز از افراط و تفریط لازمه یک زندگی موفق است

خبرگزاری فارس: یک مشاور خانواده گفت: برای رسیدن به زندگی موفق باید در تمام امور تعادل داشت و از افراط و تفریط پرهیز کرد.

پرهیز از افراط و تفریط لازمه یک زندگی موفق است

احمد عبادتی مشاور خانواده در حاشیه جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه کار قزوین در شهر الوند که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات در خانواده‌ها عدم وجود برنامه در میان مجردان و متأهلان است که باید با داشتن یک برنامه روزانه از هدر رفتن وقت و زمان جلوگیری کرد.

عبادتی عدم وجود برنامه در زندگی را موجب خسران انسان دانست و تصریح کرد: در صورت داشتن دو روز متوالی یکسان در زندگی، فرد دچار ضرر و زیان شده است.

عبادتی با بیان اینکه یکی از کارهایی که منجر به ایجاد مشکلات در دوران تأهل می‌شود، مقایسه کردن همسر خود با دیگران است، ابراز کرد: هنگام تأهل نباید همسر خود را با دیگران مقایسه کرد که این امر از مهم‌ترین مشکلات زناشویی است.

وی ادامه داد: بیان اینکه من قبلاً خواستگارهای بسیاری داشتم یا به خواستگاری دختران بسیاری رفته‌ام بعد از عقد کامل دختر و پسر موجب بروز مشکلات و ایجاد درگیری میان زوجین می‌شود.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی از زمان قبل از انتخاب همسر آغاز خواهد شد و باید هنگام انتخاب همسر به این مهم توجه کرد که حداقل سه ماه برای شناخت یکدیگر لازم است.

عبادتی ادامه داد: علاوه بر شناخت همسر مورد علاقه، باید خانواده و پدر و مادر فرد مورد علاقه خود را با تحقیق و بررسی شناسایی کنید.

روح انسان با ازدواج کامل می‌شود

وی در خصوص روحیات خانم‌ها و آقایان عنوان کرد: 70 درصد وجود مردان عقلانی بوده و از طرفی دیگر، 70 درصد وجود خانم‌ها احساسی است که این روحیه تنها با ازدواج کامل می‌شود و هر انسانی برای تکامل خود به ازدواج نیاز دارد.

این مشاور خانواده با اشاره به ارتباط دختران و پسران با یکدیگر در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ارتباط دختر و پسر برای شناخت یکدیگر باید در فضایی با ارتباط سالم صورت گیرد.

عبادتی عقد موقت را برای شناخت یکدیگر مناسب دانست و عنوان کرد: برای داشتن یک ازدواج موفق باید عاقلانه با تحقیق و بصیرت تصمیم‌گیری کرد و پس از ازدواج و عقد کامل عاشقانه زندگی کرد.

وی دیدار پدر و مادر همسر یکدیگر را صله رحم معرفی و تصریح کرد: باید به همسران خود اجازه دیدار پدر و مادرش را داد و خود نیز به همراه آنان همواره صله رحم کنید.

این مشاور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص ارتباط نامحرمان با یکدیگر اظهار کرد: نگاه زن به مرد با نگاه مرد به زن کاملا متفاوت است و در قرآن دوبار به مردان و یک‌بار به زنان تأکید شده که به نامحرمان نگاه نکنند.

عبادتی ابراز کرد: در قرآن کریم بارها به رعایت حجاب و پوشش مناسب تأکید شده و بیان شده که لباس پوششی است که مایه عفت است و از غیبت و تهمت دیگران نسبت به خود جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: در مسائل مادی باید به افراد پایین‌دست و نیازمند کمک کرد و در مسائل معنوی و معرفتی به بالادست توجه کرد.

این مشاور خانواده با بیان اینکه یکی از مشکلات انسان‌ها افراط و تفریط است عنوان کرد: برای رسیدن به زندگی موفق باید در تمام امور تعادل داشت که البته در برخی مقاطع و دوران زندگی همچون جوانی، تعادل در کسب علم و کوشش در کار و زندگی معنایی ندارد.

عبادتی اشتغال، خدمت وظیفه سربازی و داشتن مسکن را از مشکلات آقایان برای ازدواج معرفی و تصریح کرد: زمان ازدواج آقایان با آماده‌سازی این سه موضوع فرا می‌رسد که این وقت در برخی زودتر و در برخی دیگر دیرتر فرا می‌رسد.

وی حق تقدم صحبت کردن را با خانم‌ها دانست و عنوان کرد: زوجین باید در طول هر شبانه‌روز، حدود یک‌ساعت یا کم‌تر از آن مشغول صحبت با یکدیگر باشند تا با گفتار مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و دچار معضلات ناشی از عدم گفت‌و‌گو نشوند.

این مشاور خانواده لازمه موفقیت در زندگی را داشتن افقی رو به آینده دانست و ابراز کرد: داشتن برنامه‌ای 10 ساله آینده زندگی را روشن‌تر می‌کند و بسیار مناسب است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امید است با انتخاب صحیح و رعایت شرایط و نکات لازم در شروع یک زندگی زناشویی، خداوند در آغاز زندگی زوج‌های جوان به آنان برکت دهد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول