اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح آموزش مهارت‏های زندگی

6 هزار دماوندی مهارت‏های زندگی را فرا گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: 6 هزار نفر در دماوند در طرح «آموزش مهارت‏های زندگی» شرکت کردند.

6 هزار دماوندی مهارت‏های زندگی را فرا گرفتند

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح آموزش مهارت‏های زندگی در چندین کارگاه و در گروه‏های مختلف پیش‏دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، دانشجویان، کارمندان و کارکنان محیط‏‌های کار اجرا شد.

بیگلربیگی اضافه کرد: زندگی روزمره ایجاب می‏کند که افراد بتوانند در موقعیت‏های مختلف توان عملکردی صحیحی از خود نشان دهند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: بر این اساس، آموزش مهارت‏های ده‏گانه زندگی به افراد مختلف جامعه سطح توانمندی آنها را در موقعیت‏های متعدد روزمره افزایش می‏دهد.

وی هدف کلی از اجرای طرح آموزش مهارت‏های زندگی را ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی عنوان کرد.

بیگلربیگی اضافه کرد: از دیگر اهداف اختصاصی این طرح می‏توان به تقویت اعتماد به نفس، توسعه هویت فردی و ملی، ارتقای مهارت‏های اجتماعی، تقویت فرایند اجتماعی شدن، افزایش سازگاری روانی و اجتماعی و آماده‏سازی کودکان و نوجوانان برای ورود به زندگی آینده اشاره کرد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: آموزش شهروندی، افزایش توانمندی‏های شناختی، ارتقای توانایی حل مسائل شخصی، ارتقای توانایی تصمیم‏گیری درست و ارتقای توانمندی مقابله‌سازگارانه با استرس‏ و هیجانات منفی از دیگر اهداف مورد پیگیری در این طرح است.

وی ادامه داد: همچنین پیشگیری از سوء‏ مصرف مواد در نوجوانان و جوانان، پیشگیری از خشونت و پرخاشگری و پیشگیری از افت و کاهش عملکرد تحصیلی نیز در قالب طرح آموزش مهارت‏های زندگی آموزش داده می‏شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول