اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

افزایش کیفیت پروژه‌ها به معنی سرمایه‏‌گذاری و سازندگی است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند افزایش کیفیت پروژه‌های شهری را به معنی سرمایه‏‌گذاری، سازندگی، آبادانی و خدمت به مردم دانست.

افزایش کیفیت پروژه‌ها به معنی سرمایه‏‌گذاری و سازندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی صبح امروز در بازدید میدانی از پروژه‏های اجرایی شهرداری دماوند اظهار کرد: نظارت بیشتر و تمرکز بر کیفیت و تسریع در روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی از مهم‏ترین بخش‏های مدیریت شهری بوده که اهمیت آن غیرقابل انکار است.

وی افزود: افزایش کیفیت پروژه‌های شهری یعنی سرمایه‏‌گذاری، سازندگی، آبادانی و خدمت به مردم و بی‌کیفیتی پروژه‌ها و مصالح یعنی هدررفت بیت‌المال و هزینه مضاعف، اتلاف منابع، بی‌اعتمادی عمومی و هدرروی فرصت‌ها و زمان است.

شهردار دماوند بیان کرد: نظارت و مدیریت در اجرای پروژه‏های عمرانی نقش مهمی در افزایش کیفیت دارد.

همتی تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب، استفاده از فناوری‏های جدید، رعایت دقیق مقررات و قوانین و توجه لازم به معماری اصولی و زیبایی شهری از مواردی است که می‏تواند در اجرای پروژه‏های عمرانی موثر باشد.

وی نقش پیمانکاران را در پیشرفت و کیفیت پروژه‌ها بسیار مهم دانست و گفت: پیمانکار خوب و متعهد که نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت کند، می‏تواند شهرداری را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

شهردار دماوند یکی از منابع مهم و در عین حال محدود در مقابل نیازهای نامحدود بشریت را منابع مالی دانست.

همتی اضافه کرد: بررسی و تحلیل جنبه‏های مختلف اقتصادی، فنی و مالی و حتی اجتماعی طرح‏ها و تهیه گزارش‏های لازم می‏تواند کمک قابل توجهی به اختصاص بهینه و مصرف مناسب منابع در بخش‏های مهم و حیاتی و دارای اولویت‏های توسعه‏ای هر منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: انجام دادن هیچ گونه فعالیتی در یک نهاد توفیق نخواهد یافت؛ مگر آنکه نظارت و کنترل‏های لازم نسبت به آن وجود داشته باشد، چرا که به وسیله نظارت و کنترل است که مدیریت نسبت به نحوه تحقق هدف‏ها و انجام عملیات آگاهی یافته و توان پیگیری، سنجش و اصلاح آنها را پیدا می‏کند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول