اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی شهدای هسته‌ای بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: مهم‌ترین ویژگی بارز شهیدای هسته‌ای تعهد و مسئولیت‌پذیری آنان بود.

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی شهدای هسته‌ای بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور پیش‌ازظهر امروز  در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه شهدا ستاره‌های درخشانی هستند که با نور خود راه هدایت و کمال را روشن نگه می‌دارند، اظهار داشت: هر یک از این ستارگان درخشان می‌تواند عالمی را روشن کنند، بنابراین حقیقت شهادت حقیقت عظیمی است.

وی تصریح کرد: اگر این حقیقت زنده بماند، حفظ و تقدیس شود و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما از این ایثار بزرگی که آنان کردند بهره می‌برد.

رئیس دانشگاه مازندران به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهدای هسته‌ای گفت: رهبری پیشرفت‌های علمی را یکی از ارکان و ستون‌های اصلی ایستادگی ملت ایران دانسته‌اند و تاکید فرموده‌اند به دنبال این پیشرفت‌های علمی، پیشرفت‌های عملی و اجرائی هم در موارد بسیاری بوده است.

احمدپور با یادآوری یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته‌ای کشور افزود: نخستین ویژگی مشترک این شهیدان وطن‌پرستی بود، آنان به رغم تهدیدهایی که می‌شدند تا زمانی که جانشان را فدا کردند و بزرگ‌ترین دارایی‌شان را در این راه تقدیم کردند به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کردند.

وی دومین ویژگی بارز این شهیدان را تعهد و مسئولیت‌پذیری آنان دانست و گفت: همه این افراد تا پای جان برای مسئولیتی که به آنها محول شد از هیچ کوششی دریغ نکردند و تا لحظه آخر ماندند و کار کردند و به پیشرفت علم و تکنولوژی این کشور کمک کردند.

احمدپور ادامه داد: سومین ویژگی مشترک این شهیدان، خصیصه بارز تسلط بر علمشان بود تمام آنها از دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته دنیا پیشنهاد داشتند، اما به خاطر عشق و علاقه به وطن این پیشنهادها را رد کردند و ترجیح دادند که از تخصص خود برای کشورشان استفاده کنند.

وی خلاقیت و استعداد این شهدا در ایجاد پیوند بین علم، تحقیق و عمل را چهارمین ویژگی شهدای جوان هسته‌ای برشمرد و گفت: همه این افراد دارای مقالات برجسته علمی ـ پژوهشی در داخل و خارج کشور بودند، از لحاظ بحث‌های علمی بسیار فعال و افراد قوی بودند اما با این حال این‌ها در حد تئوری باقی نماندند و این تئوری را به عرصه عمل درآوردند.

وی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای ایران نماد پیشرفت، علم و آمیختگی علم، ایمان، شجاعت، خون و شهادت هستند، اظهار داشت: جوانان با بصیرت ایران باید راه آنها را ادامه داده و با پیشرفت روزافزون در عرصه علم و فناوری انتقام خون آنها را از دشمنان و معاندان نظام اسلامی پس گیرند.

احمدپور در پایان گفت: شهادت پاداش این غیور مردان بود که با جهاد علمی خود، چراغ علم و روشنایی را در سنگر دانشگاه پرفروغ نگه داشتند و در نهایت با اهدای خون خود درخت انرژی هسته‌ای ایران را آبیاری کردند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول