اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی دادگستری خراسان رضوی خبر داد

همکاری پلیس امنیت اخلاقی با هسته‌های ستاد حفاظت اجتماعی

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی دادگستری خراسان رضوی از همکاری پلیس امنیت اخلاقی با ستاد حفاظت اجتماعی خبر داد و گفت: ‌در محیط‌هایی که امر به معروف و نهی از منکر تاثیر چندانی ندارد‌ پلیس امنیت اخلاقی ‌فعال ‌می‌‌شود.

همکاری پلیس امنیت اخلاقی با هسته‌های ستاد حفاظت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید مهدی ابوترابی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی هسته‌های بانوان پیشگیری و حفاظت اجتماعی مناطق مشهد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین اصل فعالیت در این عرصه است.

وی افزود: مسیر نشر و اشاعه مسائل دین باید مطابق با دستورات الهی باشد و تمام فعالیت‌ها باید منتهی به اطاعت‌پذیری از خداوند شود.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در مسیر خوش رفتاری و احترام به آحاد جامعه انجام گیرد.

ابوترابی با اشاره به رسالت خطیر آمران به معروف و ناهیان از منکر اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر نباید سبب غرور و تکبر در انسان شود؛ هر فرد در این مسیر باید نیت و عمل خود را برای خدا خالص کند و عیب‌یابی صرفا در درون دیگران به دور از شئونات اخلاقی است.

وی در این راستا تصریح کرد: هر انسانی در مرز لغزش است و از همین حیث فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر نباید خود را جدا از دیگران دیده و هرگونه عیب را از خود مبرا بدانند.

مشاور فرهنگی دادگستری خراسان رضوی خودسازی را مهم‌ترین ویژگی آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای باشد که مصداق‌های آن و شیوه برخورد با افراد را به خوبی بدانیم تا در این مسیر به بازدهی بالا برسیم.

ابوترابی در ارتباط با قرارگیری در آستانه اعیاد ماه ذی‌الحجه گفت: عید قربان در این ماه نمونه بارزی از قربانی‌کردن رذالت‌های اخلاقی است،در این ماه باید منیت‌ها، غرور و هوی و هوس نفسانی را قربانی کرد.

وی تاکید کرد: مجاوران و زائران مضجع علی‌بن موسی الرضا (ع) باید  نگاه جدی و ویژه‌ای به مناسبت‌های مذهبی و اشاعه فرهنگ دینی داشته باشند؛ حضور پررنگ آمران به معروف و ناهیان از منکر در هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی برای نشر نورانیت و ریشه‌کن‌سازی ناهنجاری‌ها تاثیر بسزایی دارد.

ابوترابی با ابراز رضایتمندی از فعالیت هسته‌های ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری خاطرنشان کرد: مسئول هسته‌ها باید در جذب نیروهای فعال و کارآمد تلاش جدی داشته باشند و در قالب هسته‌های 10 نفره در این راستا بکوشند.

مشاور فرهنگی دادگستری استان یادآور شد: شناسایی، ارائه راهکار و عملکرد صحیح و گزارش‌نویسی مراحل سه‌گانه فعالیت هسته‌های این ستاد بوده و همچنین باید به مسئله آموزش و گزینش اعضا دقت کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به شیوه‌ای اجرا شود تا سبب تحقیر افراد در جمع نشود؛ همچنین تذکر لسانی را با توجه به محیط و افراد مورد نظر به طریقی بیان گردد تا اصل خیرخواهی و عدم سوء نیت مشهود شود.

ابوترابی در پایان صحبت‌های خود از همکاری پلیس امنیت اخلاقی با این ستاد خبر داد و گفت: در محیط هایی که امر به معروف و نهی از منکر تاثیر چندانی ندارد، پلیس امنیت اخلاقی در تعامل با ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول