اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

عرفه فرصتی برای جاماندگان شب قدر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: عرفه فرصت مناسبی برای جاماندگان شب قدر بوده و تجلی نیایش‌های خالصانه است.

عرفه فرصتی برای جاماندگان شب قدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی ظهر امروز در جمع جوانان و نوجوانان این شهرستان با بیان اینکه عرفه به معنای شناخت و پی بردن به عظمت الهی است، اظهار کرد: در حقیقت روز عرفه پس از ایام احیای شب قدر به عنوان با فضیل‌ترین روز معرفی شده و اگر کسی نتواند در شب قدر به درگاه الهی توبه و استغفار کند، در روز عرفه می‌توانند به درگاه خداوند متعال پناه برده و با ستایش و مناجات وی زمینه‌های عاقبت به خیری را فراهم کنند.

امام جمعه شهرستان آوج اضافه کرد: عرفه روز مناجات و گفت‌وگوی عارفانه و عاشقانه بندگان با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار الگوی کامل گفت‌وگو و نیایش خالصانه با خداوند متعال هستند، تصریح کرد: شیعیان باید با تبعیت و الگو قرار دادن زندگانی ائمه اطهار و نحوه نیایش‌های خالصانه آنان با خداوند متعال زمینه را برای نزدیکی خود به بارگاه الهی مهیا کنند.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به اهمیت و قدر و منزلت دعای پر فیض اباعبد‌الله که آن حضرت در کنار کوه جبل‌الرحمه در عرفات و با حالت ایستاده قرائت فرمودند، تصریح کرد: حضرت ابا‌عبدالله در حالی این دعا را می‌خواندند که اشک‌ ریخته و در بهترین حالات عرفانی قرار گرفته بودند.

هاشمی با بیان اینکه باید زمینه وجودی بهره‌مندی از این روز پر خیر و برکت و روز مناجات را در درون خویش آماده کنیم، عنوان کرد: در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن دیگر مذهبی خواندن دعای عرفه سفارش بسیاری شده است که لازم است همه به این مهم در این روز توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: لزوم انس‌گیری با ادعیه‌ها و مناجات‌های الهی به اندازه‌ای مهم است که تمام انسان‌ها لازم است اوقاتی را همیشه برای انس‌گیری با دعاها اختصاص داده و از اجر و ثواب معنوی این اعمال بهره‌مند شوند.

امام جمعه شهرستان آوج بیان کرد: مسلمانان باید با معرفت در راستای جلب نظر و لطف الهی حرکت کرده و البته لازم است در این مسیر سختی‌ها را به جان بخرند چراکه سعادت بدون تحمل رنج ممکن نیست.

هاشمی با بیان اینکه ملت‌های مسلمانان باید همواره با دعا و مناجات حوائج خود را طلب کرده تا از آسیب‌ها و تهدیدات دشمنان اسلام به دور باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با دعای همه مسلمانان عرصه برای رفع تمام مشکلات و گرفتاری‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول