اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس (ع) بجنورد خبر داد

برگزاری دعای عرفه در جوار مرقد برادر امام هشتم در بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد از برگزاری دعای عرفه در جوار مرقد مطهر برادر امام رضا (ع) به مناسبت روز عرفه خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در جوار مرقد برادر امام هشتم در بجنورد

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این مراسم پرفیض فردا ساعت 14:30 در صحن امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مراسم مذهبی مداحان اهل بیت (ع) از خراسان‌رضوی نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری دعای ندبه در صبح جمعه این هفته در رواق‌های جدید امامزاده تصریح کرد: در این مراسم مذهبی از شرکت‌کنندگان با صبحانه پذیرایی خواهد شد.

رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) بجنورد تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی را برشمرد و افزود: بر همین اساس برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در طول سال در این امامزاده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به خرید و قربانی 102 رأس دام برای سلامتی رهبری در خراسان‌‌شمالی اظهار کرد: یک رأس دام به صورت نمادین در این امامزاده و بقیه در کشتارگاه ذبح و گوشت آن در بین نیازمندان توزیع شد.

یزدان‌پناه ادامه داد: این قربانی‌ها شامل 100 رأس گوسفند و دو نفر شتر بود که پس از کشتار، بسته‌بندی در اختیار نیازمندان و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گرفت.

وی گفت: این دام‌ها از سوی نیکوکاران به مبارکی سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی که هفته گذشته میهمان مردم این استان بودند، قربانی شد.

رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) بجنورد تصریح کرد: این مراسم در فضایی معنوی با حضور مردم ولایت‌مدار، خدام و مسئولان این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این امامزاده که برادر گرامی امام رضا(ع) محسوب می‌شود، هفته گذشته میزبان رهبر فرزانه انقلاب بود، گفت: معظم‌له ضمن زیارت این امامزاده از گلزار شهدا بازدید و با نثار فاتحه علو درجات را برای شهدای گرانقدر مسألت کردند.

یزدان‌پناه اظهار کرد: معظم‌له همچنین نسبت به ابراز احساسات مردم که طی روزهای متمادی برای زیارت ایشان در این مکان جمع شده بودند، پاسخ دادند.

به گزارش فارس، امامزاده سیدعباس ابن موسی ابن جعفر(ع) بجنورد در هسته میانی این شهر قرار دارد.

همه ساله میلیون‌ها زائر و مسافر این امامزاده را زیارت می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول