اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

عرفه مقدمه بندگی خدا است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: عرفه مقدمه بندگی خدا است، بنابراین یک سال بار بندگی خود را باید در عصر عرفه بسته و غرور، تکبر و منیت خود را کنار بگذاریم.

عرفه مقدمه بندگی خدا است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه اظهار کرد: زمان‌هایی در طول سال وجود دارد که مختص عبادت بوده و نسبت به همه زمان‌ها فضیلت دارد.

وی خاطر نشان کرد: شب قدر در ماه رمضان و عصر روز عرفه در ماه ذی‌الحجه از زمان‌های ویژه بوده که از فضیلت فراوانی برخوردار است.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اهمیت و فضیلت روز عرفه گفت: عرفه یکی از ممتازترین زمان‌های سال بوده و پس از لیالی قدر با فضیلت‌ترین روز است.

وی با بیان اینکه دعا ویژگی بارز عصر عرفه است عنوان داشت: دعا بهترین مدل پیوند انسان با خدا بوده و در حقیقت مغز عبادت است و قضای قطعی الهی را تغییر می‌دهد.

کفیل خاطر نشان کرد: دعا بهترین پل ارتباطی مخلوق و خالق بوده بنابراین دعا مهم‌ترین کاری است که باید در عصر عرفه انجام دهیم، یعنی خواسته خود را به صورت جدی از خدا بخواهیم.

وی با بیان اینکه دعای عرفه دارای جلوه توحیدی و خداشناسی است گفت: دعای عرفه دعایی عاشقانه بوده و پیوند عاشق و معشوق است و هیچ دعایی به این زیبایی در زمینه معرفت، شناخت و خداشناسی وجود ندارد.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطر نشان کرد: انسان در عصر عرفه خدای خود را می‌شناسد و برای قربانی کردن در عید قربان آماده می‌شود.

وی تاکید کرد: قرائت جمعی دعای عرفه از فضیلت فراوانی برخوردار است بنابراین در زمینه قرائت جمعی این دعا سفارشات فراوانی ذکر شده است.

کفیل با بیان اینکه عرفه مقدمه بندگی خداست گفت: یک سال بار بندگی خود را باید در عصر عرفه بسته و غرور، تکبر و منیت خود را کنار بگذاریم.

وی یادآور شد: بندگان با قرائت دعای عرفه می‌فهمند همه چیز متعلق به خداست و اگر خدا یک لحظه از آنها روی برگرداند، هیچ هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول