اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

قانون اساسی نظام دیکتاتوری را از بین برد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه استقرار نظام شورایی از نتایج مثبت قانون اساسی است، گفت: قانون اساسی نظام دیکتاتوری را از بین برد.

قانون اساسی نظام دیکتاتوری را از بین برد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان شرکت‌کننده در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس این شهرستان و منتخبان این انتخابات اظهار کرد: مشورت در زندگی انسان‌ها نقش بسزایی داشته و مشورت با دیگران به معنی دیگران را در فکر خود سهیم کردن است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ شورا و با بیان اینکه فرهنگ شورا و مشورت دسته‌جمعی مدتی است که مورد بی‌مهری واقع شده است، افزود: سال‌ها در ایران نظام دیکتاتوری و نظام بدون مشورت با مردم در جامعه حاکم بود که قانون اساسی ایران آن نظام دیکتاتوری را از بین برد.

نظام شورایی در سراسر ایران حاکم است

مرادی ابراز داشت: استقرار شورای شهری و روستایی و به دنبال آن پیدایش شورای دانش‌آموزی از نتایج بسیار مثبت قانون اساسی بوده و در حال حاضر نظام شورایی در تمام ایران حاکم است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به جامعه‌پذیری سیاسی افراد در جامعه تصریح کرد: جامعه‌پذیری سیاسی به این معنی است که انسان‌ها در یک محیط جمعی در کنار هم باشند و برای هم کار کرده و خودخواهی را از خود دور کنند.

مرادی آموزش و پرورش را از مهم‌ترین نهاد‌های جامعه‌پذیری افراد دانست و افزود: آموزش و پرورش نهادی است که جامعه‌پذیری را در افراد جامعه نهادینه می‌کند و این وظیفه سنگین این نهاد مردمی را در قبال افراد جامعه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارهای همراه با همفکری همیشه ماندگارتر خواهد بود، بیان داشت: شورای دانش‌آموزی می‌تواند در پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های مدرسه نقش بسزایی را ایفا کند.

مرادی تأکید کرد: مدیر و عوامل اجرایی مدارس باید در پیشبرد برنامه‌های مدرسه از دانش‌آموزان کمک و مشورت بگیرند و این امر در قالب شورای دانش‌آموزی امکان‌پذیر خواهد بود.

شوراهای دانش‌آموزی نیازهای منطقی مدارس را شناسایی کنند

مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: کمک در اجرای صحیح برنامه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی و برنامه‌های خاص دیگر از جمله اهداف شکل‌گیری شوراهای دانش‌آموزی است.

مرادی تصریح کرد: شورای دانش‌آموزی یک فکر جمعی بوده که با کمک مدیر و عوامل اجرایی مدرسه و اولیای دانش‌آموزان برنامه‌های مدرسه را در یک محیط همراه با خرد جمعی به خوبی پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی نوعی تمرین برای دانش‌آموزان برای حضور انتخابات مختلف کشوری است، ابراز داشت: شورای دانش‌آموزی می‌تواند نیازهای منطقی و قانونی دانش‌آموزان را شناسایی، بررسی و برطرف کند.

مرادی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و با نظم شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس گچساران، از منتخبان شوراها خواست تا در انجام امور مدرسه همکاری لازم را با عوامل اجرایی مدرسه داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول