اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 914 آموزشگاه استان قم برگزار شد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ظهر امروز در حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دبیرستان صاحب‌الزمان(عج) قم اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امروز با شکوه خاصی در 914 مدرسه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و با حضور تمام دانش‌آموزان استان قم برگزار شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان از دو هفته پیش برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده و پنج روز قبل از برگزاری این انتخابات تبلیغات خود را آغاز کرده بودند.

ناصر حمزه‌ای با اشاره به استفاده دانش‌آموزان از تراکت و پوستر برای تبلیغات عنوان کرد: جلسات متعدد سخنرانی نیز برای دانش‌آموزان در مدارس ترتیب داده شده بود تا بتوانند خود را به دیگر دانش‌آموزان معرفی کرده و برنامه‌هایشان را شرح دهند.

وی با اشاره به اینکه یک روز مانده به انتخابات تبلیغات در مدارس ممنوع اعلام شده است ابراز داشت: امروز 225 هزار دانش‌آموزان استان قم پای صندوق‌های رأی رفته و نمایندگان خود را در مجلس دانش‌آموزی انتخاب کردند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: طبق آیین‌نامه در این انتخابات از هر 250 نفر دانش‌آموز، پنج نفر به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در این میان در ازای هر 100 نفر که به این دانش‌آموزان اضافه می‌شوند، دو نفر به اعضای شورا افزوده خواهد شد و در جمعیت بالای 550 نفر نیز دو دانش‌آموز دیگر انتخاب می‌شود که در مجموع هر مدرسه حداقل پنج نفر و حداکثر 11 دانش‌آموز عضو شورا دارد.

حمزه‌ای با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در بسیاری از مدارس قم عنوان داشت: به این دلیل که در سال‌های آینده نیز قرار است انتخابات رسمی کشور به صورت رایانه‌ای برگزار شود، این موضوع می‌تواند تمرین خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

وی گفت: در این شیوه برگزاری انتخابات، دانش‌آموزان با استفاده از رایانه و از طریق کد رمزی که به آنها داده شده بود، افراد مورد نظر خود را انتخاب کردند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری این انتخابات با یک روز تأخیر اعلام خواهد شد ابراز کرد: در مدارسی که این کار را با سیستم هوشمند انجام داده‌اند، پس از رأی دادن آخرین دانش‌آموز، امکان شمارش آراء و اعلام نتایج وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت شوراهای دانش‌آموزی در مدارس گفت: برای ساماندهی این فعالیت‌ها کمیته‌های تخصصی در این شوراها ایجاد شده که فعالیت‌های مختلف دانش‌آموزی را پیگیری می‌کند.

حمزه‌ای خاطر نشان کرد: کمیته قرآن و نماز، فرهنگی و هنری، تربیت بدنی، سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، علمی و آموزشی و سیاسی کمیته‌هایی هستند که در این شوراها تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزی که بیشترین رأی را کسب کرده باشد، به عنوان رئیس شورا شناخته می‌شود گفت: از میان این نفرات نخست مجمعی در هر ناحیه آموزش و پرورش تشکیل می‌شود که به مسئولان این اداره در امور مختلف مشورت داده و به نمایندگی از دانش‌آموزان مشکلات آنان را در جلسات رسمی مطرح می‌کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: از بین اعضای این مجمع نیز انتخاباتی برگزار شده و مجمع دانش‌آموزی اداره کل تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 14 دانش‌آموز در استان قم عضو مجمع دانش‌آموزی اداره کل خواهند بود ادامه داد: از این میان دو نفر انتخاب می‌شوند تا در مجلس دانش‌آموزی حضور یافته و در سطح ملی نقش‌آفرینی کنند.

حمزه‌ای خاطر نشان کرد: مصوبات مجلس دانش‌آموزی از سوی ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و خدماتی نیز به اعضای این مجلس ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: این مجلس در واقع نمادی از مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه مسائل مربوط به آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول