اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان:

باید به سمت توسعه مباحث مهارت‌آموزی پیش رفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان رشد مهارت‌آموزی را با رشته‌های متنوع و مربیان کارآمد امکان‌پذیر دانست و گفت: اگر می‌خواهیم معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه از بین برود باید به سمت توسعه مباحث مهارت‌آموزی پیش رفت.

باید به سمت توسعه مباحث مهارت‌آموزی پیش رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مهدی باقری ظهر امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان 13 دوره مسابقات ملی مهارت در همدان اظهار کرد: کسب مقام‌های برتر از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما این امر نباید منجر به مدرک‌گرایی شده و ما را از دستیابی به دانش و پیشرفت بازدارد.

وی افزود: اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای متولی مهارت‌آموزی در سطح کشور است و اگر در نظر داریم معضلات اجتماعی، بیکاری و فقر اقتصادی و فرهنگی در جامعه از بین برود، باید به سمت توسعه مباحث مهارت‌آموزی پیش برویم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کشور ایران دارای رشد مطلوبی در بخش‌های هوافضا، مباحث هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و نانوتکنولوژی است و با تلاش بیشتر می‌توان سایر حوزه‌ها را نیز به صورت متوازن به سمت پویایی سوق داد.

وی بیان کرد: بیش از 500 نفر در مرحله شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت کردند و از این تعداد بیش از یکصد نفر به مرحله استانی و 20 نفر نیز به مرحله کشوری راه ‌‌یافتند.

باقری ادامه داد: در این دوره از مسابقات در سال 1389 رتبه سوم کشوری را کسب کردیم اما در سال گذشته به دلیل فراهم کردن برخی زیرساخت‌های مراکز از این مسابقات غافل شدیم و رتبه 16 کشور را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ملی مهارت از سال 1383 با 18 شرکت‌کننده و در پنج عنوان، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1385 با 15 شرکت‌کننده و 11 عنوان، موفق به کسب مقام نخست کشور شدیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان اذعان کرد: سال گذشته نیز با 20 شرکت‌کننده و 11 عنوان، مقام 16 مسابقات ملی مهارت را کسب کردیم و امسال نیز با 19 شرکت‌کننده و 15 عنوان، مقام پنجم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات استان‌های زنجان، مازندران، گلستان و اصفهان مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند و استان چهارمحال و بختیاری نیز با امتیاز 479 رتبه 30 را در کشور از آن خود کرد.

باقری سطح رقابت‌ها را در این مسابقات بسیار نزدیک عنوان کرد و افزود: تأکید بر افزایش مهارت‌آموزی در جامعه تنها با ورود رشته‌های متنوع و مربیان کارآمد انجام‌پذیر است.

وی در پایان گفت: بنرهایی به منظور تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تهیه شده که در مکان‌های مورد نظر نصب می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول