اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خبر داد

اجرایی شدن قانون جدید ثبت اراضی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت:‌ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از ابتدای آبان ماه اجرایی شده است.

اجرایی شدن قانون جدید ثبت اراضی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی عبدی کمیشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جامعه امروز، همه مسائل تحت تاثیر رسانه و خبررسانی است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا از رسانه و خبررسانی در شئون مختلف زندگی اجتماعی بهره می‌برد، افزود: رسانه مکانیزمی در راستای جهت‌دهی به افکار عمومی است.

عبدی با اشاره به اینکه کشورهایی که به رسانه اهمیت نمی‌دهند، به سرعت تحت تاثیر جوامعی قرار می‌گیرند که در حوزه رسانه پیشرفت کرده‌اند، متذکر شد:‌ از نشانه‌های جامعه پویا، میزان اهمیت دادن به موضوع رسانه است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها از حوزه رسانه سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد:‌ جهان سلطه به واسطه رسانه‌ها علاوه بر اینکه بر مدیریت جهان اثر می‌گذارد بلکه به عنوان اهرمی برای مهارکردن جنبش‌های مردمی و از بین بردن حکومت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه آنچه که مدنظر اسلام و قران به رسانه‌ است فراتر از آن چیزی است که امروز در غرب داریم، گفت: یکی از عناصر مهم از نظر اسلام، مفیدبودن خبر است.

وی با بیان اینکه آگاهی زیادی در رابطه با سازمان ثبت املال وجود ندارد، یادآور شد: مردم فعالیت‌های حوزه سازمان ثبت را نمی‌دانند.

عبدی خاطرنشان کرد: ثبت املاک به عنوان یکی از زیرساخت‌های فعالیت‌های اقتصادی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در مازندران خدمات ثبتی بسیاری ارائه می‌شود، اظهار داشت: از این منظر مازندران در بین سه چهار استان نخست کشور قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اجرای قانون جدید ثبت املاک، گفت: قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از ابتدای آبان ماه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این قانون تهیه نقشه برعهده متقاضی است، تصریح کرد: اراضی کشاورزی، باغات و ساختمان‌ها املاک شامل این قانون هستند.

عبدی با اشاره به اینکه مازندران در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش ازدواج داشته است، گفت: تعداد موارد طلاق از 2 هزار و 677 مورد در شش ماه نخست سال گذشته به 3 هزار و 147 مورد در شش ماه نخست امسال رسیده که رشد هفت درصدی طلاق را نشان می‌دهد.

وی درباره عملکرد شش ماه نخست امسال اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: 48 هزار و 432 مورد اسناد مالکیت صادر شده است.

عبدی با اشاره به 725 مورد اسناد مالکیت صادر شده به نام دولت، اظهار داشت: در مازندران 350 دفتر اسناد رسمی داریم.

وی با اشاره به تعداد 168 دفتر ازدواج و 59 دفتر طلاق در مازندران، گفت: در شش ماه نخست امسال بالغ بر 95 میلیارد ریال درآمد داشتیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول