اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

ساماندهی صدور اسناد هویتی ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان ساماندهی صدور اسناد معتبر هویتی را سبب افزایش ضریب امنیت ملی عنوان کرد.

ساماندهی صدور اسناد هویتی ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره ثبت احوال شهرستان درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: هر گونه بی‌توجهی در بررسی اسناد هویتی به ویژه در مناطق مرزی تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد که سوء استفاده عناصر ضد انقلاب و سازمان‌های اطلاعاتی و تروریستی استکبار تنها گوشه‌ای از این تهدیدات است.

وی، سرعت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از فناوری‌های روز را برای خدمت مطلوب‌تر به مردم از اولویت‌های کاری ثبت احوال عنوان کرد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه امروز سازمان ثبت احوال به سمت ساماندهی هویت ملی حرکت کرده است، ادامه داد: تحولات اخیر در سازمان ثبت احوال همراه با رشد و توسعه تکنولوژی نشان دهنده سازمانی پویا، تحول‌گرا و نظام‌مند است.

براتی، ثبت به موقع وقایع حیاتی، صدور شناسنامه مکانیزه، آرشیو الکترونیکی اسناد و ارتقای کیفیت و امنیت شناسنامه‌ها را از  فعالیت‌های بسیار مثبت ثبت احوال در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: این فعالیت‌ها در ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مراجعین بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تعویض شناسنامه‌های افراد بالای 15 سال در مرکز مکانیزه ثبت احوال شهرستان درمیان از سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 5 هزار شناسنامه مکانیزه در درمیان صادر شده است.

علی پورحسین با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز صدور شناسنامه مکانیزه درمیان با 20 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته اجرایی شد، گفت: تجهیز کامل این مرکز نیازمند مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از 100 درصد وقایع حیاتی شهرستان درمیان در مهلت قانونی ثبت شده است، اظهار کرد: درمیان در زمینه ثبت وقایع حیاتی در خراسان جنوبی رتبه نخست را داراست.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه 67 درصد جمعیت شهرستان درمیان بالای 15 سال سن دارند، تصریح کرد: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی 113 هزار سند ولادت مربوط به شهروندان درمیان پس از اسکن و داده آمایی در پایگاه آرشیو اطلاعات جمعیت کشور قرار گرفت.

پورحسین از صدور کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی از ابتدای آذر‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: ثبت وقایع حیاتی، مکانیزه کردن مراکز صدور شناسنامه و انتشار آمار و اطلاعات وقایع حیاتی از جمله وظایف مهم ثبت احوال به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول