اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

امکان دسترسی به یک میلیون و 800 هزار نسخه اسناد سجلی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: شهروندان استان اردبیل به بیش از یک میلیون و 800 هزار نسخه اسناد سجلی دسترسی دارند.

امکان دسترسی به یک میلیون و 800 هزار نسخه اسناد سجلی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در مراسم طرح برون‌سپاری خدمات دولت به بخش خصوصی در خلخال اظهار داشت: 3.5 میلیون برگ اسناد سجلی استان آرشیوبرداری شده که شهروندان اردبیلی قابلیت دسترسی به یک میلیون و 800 هزار نسخه آن را دارند.

وی تصریح کرد:‌ از ابتدای سال 90 طرح آرشیو الکترونیکی با هدف دسترسی سریع در تمام نقاط کشور و حل مشکل شهروندان در موقع نیاز به طور پایلوت از شهرستان نیر شروع شده و در کمتر از یک ماه عملیات اجرایی در سایر شهرستان‌ها نیز به تدریج شروع شد.

امینی از اجرای طرح آرشیو الکترونیکی در خلخال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این طرح کلیه اسناد موالی و سایر اسناد ثبت احوال در سامانه آرشیوگیری شده به طوریکه هر شهروند در هر کجای کشور می‌تواند به راحتی به اطلاعات ثبت احوال دسترسی پیدا کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تاکنون بیش از 70 میلیون برگ اسناد سجلی و ثبت احوال در کل کشور در طرح آرشیو اسناد جمع‌آوری شده که در آینده‌ای نزدیک با پایان یافتن این طرح در تمام نقاط کشور زمینه کاهش هزینه‌های مردم در دسترسی به اسناد هویتی و سجلی را شاهد می‌باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از شهروندان و هموطنان ساکن در استان خواست تا در صورت تغییر محل زندگی در کوتاه‌ترین فاصله زمانی به مرکز ثبت احوال مراجعه و با ثبت آدرس جدید خود و دریافت کد ملی جدید دستگاه‌های خدمات‌رسان را در خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

 

آغاز طرح برون‌سپاری خدمات ثبت احوال

به گزارش فارس، همچنین با حضور مدیرکل ثبت احوال استان و معاون فرماندار خلخال اولین دفتر پیشخوان دولت در این شهرستان افتتاح شد و خدمات دولتی ثبت احوال از این پس از طریق دفاتر پیشخوان ارایه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان در مراسم افتتاح این دفتر ادامه داد: دفاتر پیشخوان دولت با هدف تسهیل در خدمات دولتی برای مردم ایجاد شده که زیر نظر استانداری‌ها و فرمانداری‌ها فعالیت می‌کنند.

امینی گفت: ‌با توجه به حجم مراجعه‌کنندگان به مرکز ثبت احوال در شهرستان خلخال یک دفتر پیشخوان دولت با استقرار دو نفر کارشناس فعالیت می‌کنند که در صورت نیاز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی سیاست جدید دولت در برون‌سپاری خدمات دولت و تسهیل در خدمات ارایه شده به مردم را یادآور شد و افزود: بیش از 11 مورد خدمات از جمله تعویض شناسنامه، صدور المثنی، کارت ملی، مفقودی شناسنامه و کارت ملی و برخی دیگر از خدمات سجلی در این دفاتر انجام می‌شود.

امینی تصریح کرد:‌ به لحاظ موقعیت ویژه خلخال در استان اردبیل یک دفتر برای این شهرستان لحاظ شده که این دفاتر برای شهرستان‌های با جمعیت 100 هزار نفر تعلق می‌گیرد که هم اکنون چند دفتر پیشخوان در استان در حال خدمات‌دهی هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان امسال در شهرهای گرمی، بیله‌سوار و خلخال نیز دفاتر پیشخوان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: با انجام خدمات سجلی در این‌گونه مراکز هزینه‌های مردم کاهش یافته و سرعت خدمات‌رسانی نیز ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول