اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 آبان ماه جاری صورت می‌گیرد

تقدیر از صادرکنندگان نمونه گلستانی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از برگزاری مراسم روز ملی صادرات استان در تاریخ 24 آبان سال جاری خبر داد و گفت: در این مراسم از 12 صادرکننده نمونه استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

تقدیر از صادرکنندگان نمونه گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان از رشد 57 درصدی ارزش صادرات استان در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ارزش صادرات استان گلستان در شش ماهه نخست سال 1390 بالغ بر 92 میلیون و 500 هزار دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 145 میلیون دلار رسیده است.

رشد 219 درصدی صادرات گلستان از لحاظ وزنی

وی تصریح کرد: همچنین کل صادرات استان در این مدت از لحاظ وزنی 219 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطر نشان کرد: کل صادرات استان از لحاظ وزنی در شش ماهه اول سال گذشته 130 هزار تن بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 415 هزار تن رسیده است. 

فخرموحدی گفت: آهن‌آلات و فولاد، رب گوجه‎فرنگی، مواد غذایی و سیمان از اقلام اصلی صادراتی استان بوده و به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان و روسیه که از کشورهای بازار هدف صادراتی در شش ماهه اول سال 1391 بودند، صادر شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و 543 فقره سفارش به مبلغ 127 میلیون دلار صورت گرفت.

صدور و تمدید 183 فقره کارت بازرگانی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور و تمدید 183 فقره کارت بازرگانی در شش ماهه اول سال 1391 خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت یک هیئت تجاری از استان به اقلیم کردستان عراق اعزام شدند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول