اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

لیست صادرکننده‌های فعال برای حمایت بیشتر دولت فراهم شود

برگزاری فارس: معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید لیستی از صادرکننده‌های فعال تهیه شود تا آنها به طور ویژه مورد حمایت دولت قرار گیرند.

لیست صادرکننده‌های فعال برای حمایت بیشتر دولت فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه امور اقتصادی که در سالن شهید باکری استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: باید لیست واحدهای صادرکننده‌ای که بیشترین فعالیت را دارند به طور کامل استخراج شود تا صاحبان این صنایع به انحای گوناگون از پشتیبانی دولت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: باید نشست‌های مختلف برای بررسی مشکلات و موانع فعالیت با حضور صادرکننده‌ها برگزار کنیم تا به این ترتیب بسترها برای فعالیت گسترده این قبیل افراد به طور مطلوب فراهم شود، چه بسا از این رهگذر فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد می‌شود.

دیزج‌نژاد بر لزوم شناسایی بازارهای هدف در کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: برای اینکه از مواهب اقتصاد فعال و پویا بهره‌مند شویم لازم است بازارهای هدف و نیازهای مصرف‌کنندگان در نقاط مختلف دنیا مورد بررسی قرار گیرد و در راستای توسعه صادرات برنامه‌ریزی شود.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم طراحی برندهای ماندگار استان تاکید کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله محصولات کشاورزی به صورت ویژه در مورد سیب و انگور حرف اول را می‌زند ولی اگر آنها را به یک برند برای استان تبدیل نکنیم این عنوان یقینا از دست می‌رود.

دیزج‌نژاد به واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی در امور استاندارد و گمرک اشاره کرد و گفت: چندی پیش در این ارتباط صحبت‌های مقدماتی انجام گرفت ولی برای اینکه جنبه عملیاتی به این مسائل داده شود باید یک بسته اقتصادی تهیه شده و در مورد آن پردازش‌های لازم انجام بگیرد.

وی با اظهار به اینکه اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای دیگر یک اقدام فرخنده در حوزه اقتصاد است، اظهار داشت: برای محقق‌کردن این موضوع باید به طور مطلوب برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا این قبیل سفرها برای استان مفید واقع شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول