اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

انتخاب 4 صادرکننده خراسان‌رضوی به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از انتخاب 4 صادرکننده استان به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری در مراسم روز ملی صادرات خبر داد.

انتخاب 4 صادرکننده خراسان‌رضوی به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: در مراسم روز ملی صادرات چهار صادرکننده نمونه استان از شرکت‌های زعفران اسفدان، اترک شیمی شرق، نوین زعفران و ایمان تجارت روشن با مجموع بیش از 150 میلیون دلار صادرات به لحاظ ارزشی به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری معرفی شدند.

وی گفت: فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی نیز در حال انجام است و در مراسمی که در آبان ماه به منظور تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی برگزار خواهد شد تعداد 20 صادرکننده نمونه و یک تشکل نمونه صادراتی استان معرفی و تقدیر می‌شود.

صفرزاده با اشاره به چشم‌انداز صنعت، معدن و تجارت و مزیت‌های نسبی استان، افزود: توسعه صنعت در استان به میزان زیادی متکی بر فعالیت‌های بخش خصوصی است و این بخش در تنوع فعالیت‌های صنعتی استان نیز نقش غیرقابل انکاری ایفا نموده است.

وی با بیان اینکه با توانمند شدن بخش صنعت استان شاهد شکل‌گیری رشته‌های جدید مانند صنعت فولادسازی، تولید سیمان و تجهیزات تولید و توزیع برق توسط بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: در میان رشته‌های صنعتی موجود در استان طی دهه 80، رشته‌های صنعتی شامل صنایع فلزات اساسی، قطعه‌سازی، ماشین‌آلات و کانی غیرفلزی، بیش از 93 درصد از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با توجه به روند سرمایه‌گذاری در صنایع استان طی سال‌های اخیر، سهم ارزش افزوده صنعتی استان در کشور رو به افزایش است و سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی فولاد و سیمان جذابیت‌های جدیدی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در صنایع پایین دستی خود ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول