اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پالایشگاه ستاره خلیج فارس ‌امسال بهره‌برداری می‌شود

وزیر نفت: ایران به صادر ‌کننده بنزین تبدیل می‌شود‌

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور اواخر سال ‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت: ایران به صادر ‌کننده بنزین تبدیل می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه در دست ساخت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: با بهره‌برداری از مرحله نخست شرکت پالایش ستاره خلیج فارس ایران به صادر کننده بنزین تبدیل می‌شود.       

وی افزود:‌ این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور با بیش از 50 درصد پیشرفت اواخر امسال تا اوایل سال آینده با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس را از برنامه‌های مهم امسال این وزارت توصیف کرد و ادامه داد: تا پایان امسال 3 میلیون لیتر بنزین در روز به ظرفیت این پالایشگاه افزوده می‌شود.

رستمی طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس در بخش بنزین‌سازی را از دیگر طرح‌های این وزارتخانه در هرمزگان نام برد و بیان داشت:‌ امید است سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

یادآور می‌شود شرکت پالایش ستاره خلیج فارس در سه مرحله به دست متخصصان و کارشناسان داخلی با 2 میلیارد و 600 میلیون یورو هزینه در دست ساخت است.

پالایشگاه نفت بندرعباس نیز با ظرفیت 320 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز، سومین پالایشگاه نفت کشور از نظر ظرفیت پالایش نفت خام است.

بیش از 19 درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید، سوخت جت و نفت کوره در شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول