اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برگزاری نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال:

ایران صادر کننده نرم‌افزارهای قرآنی و آموزشی به دنیا است

خبرگزاری فارس: مدیر برگزاری نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال گفت: ایران صادر کننده نرم‌افزارهای قرآنی و آموزشی به دنیا است.

ایران صادر کننده نرم‌افزارهای قرآنی و آموزشی به دنیا است
رحیم خیاطی امروز در حاشیه نشست با جمعی از فعالان عرصه رسانه دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به فزونی تولید نرم افزارهای قرآنی و آموزشی در بخش‌های مختلف از صادرات آنها به کشورهای دیگر خبر داد.
وی اظهار داشت: اغلب کشورهای اسلامی از این نرم‌افزارها که دارای محتوا و غنای بسیاری است استقبال کرده و خواستار توسعه تولید آن شده‌اند.
این مسئول از تعامل خوب با آموزش و پرورش به عنوان عضو دایمی کار گروه برگزاری نمایشگاه دیجیتال خبر داد و ابراز داشت: تنها از آموزش و پرورش  انتظار همکاری نداریم بلکه بالاتر از این نهاد از زیربنایی‌ترین نهاد جامعه که همان خانواده است انتظار می‌رود والدین با همراهی فرزندان خود بتوانند در فضای مناسب از رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های مجازی استفاده کنند.
وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها اجازه دهند استفاده از این فضا‌ها در محیط عمومی و پر رفت و آمد باشد دیگر نباید نگران بهره‌گیری‌های سوء از این فضا‌ها باشیم و به یقین کودکان و نوجوانان با همراهی والدینشان می‌توانند بهترین بهره‌برداری را از فضای رسانه‌های دیجیتال داشته باشند.
خیاطی در مورد توجه مربیان پرورشی قرآنی در مهدهای کودک در بهره‌برداری درست از این فضا‌ها گفت: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری نمایشگاه دیجیتال در کشور استعدادیابی‌های مورد توجه است که می‌تواند به تولید محصولات متناسب با فرهنگی دینی، اسلامی و ایرانی ما کمک کرده و به بالندگی این بخش بیش از گذشته یاری برساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ‌سازی جنگ نرم در رسانه‌های دیجیتال، آسیب‌شناسی بازی‌های دیجیتال و همچنین تجلیل از برگزیدگان رسانه‌های دیجیتال پنج نمایشگاه سراسری و 24 نمایشگاه استانی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای آنها به صورت منتخب در کنار برگزاری مسابقات و راه‌اندازی سامانه‌های اینترنتی و وبلاگ‌نویسی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده اعلام کرد.
این مسئول ادامه داد: در فضای جنگ نرم اولویت اول ما شناسایی این حوزه و آسیب‌شناسی دقیق این بخش است به طوری که ما باید نسبت به حرکت دشمن پیش‌دستی کرده و با تولید بازی‌های رایانه‌ای و محصولات متنوع رسانه دیجیتال اجازه ندهیم کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ما رو به سوی بازی‌های رایانه‌ای غربی بیاورند.
خیاطی سهم کشورمان را در تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب رو به رشد توصیف کرد و گفت:‌ ما از طراحان و تولید‌کنندگان این بخش حمایت می‌کنیم و معتقدیم با اعطای تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی از آنها می‌توانیم به تولید کیفی در این حوزه کمک کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول