اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی:

ایران جزو 25 کشور برتر صادرکننده دنیا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایران جزو 25 کشور برتر صادرکننده دنیا است، گفت: ظرفیت‌های ویژه استان از نظر سرمایه‌گذاری باید به نحو احسن اطلاع‌رسانی شود.

ایران جزو 25 کشور برتر صادرکننده دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس فاتح صبح امروز در نشست با صاحبان صنایع استان اظهار کرد: ظرفیت‌های بی‌شماری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نصیب مردم و نظام شده است و در کنار فرصت‌های به‌وجود آمده تهدیداتی نیز وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

وی افزود: ایران جزو 25 کشور برتر صادرکننده دنیا است که در این میان در بین 20 کشور برتر تولیدکننده صنایع مادر در حوزه فولاد، خودرو، مس و همچنین جزو 30 کشور صادرکننده مواد غذایی دنیاست.

فاتح مردم ایران را یکی از نادرترین مردمان دنیا دانست و گفت: هر وقت کشور در تحریم قرار گرفته، موجبات رشد و شکوفایی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از کسانی که کشور را مورد تحریم قرار داده‌اند باید قدردانی کرد، افزود: اگر این تحریم‌ها بلافاصله بعد از جنگ اتفاق می‌افتاد، زمان رشد ملت و نظام از فرصت بیشتری برخوردار می‌شد.

فاتح تصریح کرد: اگر ما بخواهیم از تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان کتابی تهیه کنیم، کتاب قطوری از این بخش تدوین خواهد شد، اما مردم ایران با صبر و استقامت، همگی این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در کنار این تهدیدات مشکلاتی نیز وجود دارد که از طرح آن نباید ابایی داشته باشیم.

فعالیت کمیته پیشگیری از مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از فعالیت کمیته پیشگیری مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در این اداره کل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات واحدها طبیعی است، افزود: با توجه به فرسوده بودن دستگاه‌ها (صنعت آذربایجان به دهه 50 وارد شده است) پایین بودن تکنولوژی، واقعی شدن قیمت انرژی، استاندارد و غیره ایجاب می‌کند صاحبان صنایع به فکر تغییر تکنولوژی و به‌روز کردن مدیریت‌ها و ... باشند تا بتوانند در عرصه فضای کسب و کار رقابت کنند.

وی افزود: به عنوان مثال فعالیت‌هایی که به علت ورود دستگاه‌های پیشرفته نیازی به استفاده از تکنولوژی با فرآیند قدیمی وجود ندارد یا استفاده آن کاهش یافته است، باید کارخانجات مربوطه برای تغییر در روند تولید فکر اساسی کنند.

فاتح ادامه داد: دولت به نوبه خود قدم‌های مثبتی را برای کاهش مشکلات برداشته و ظرفیت‌های ویژه‌ای در این راستا فراهم شده است که از این میان می‌توان به تشکیل کمیته پیشگیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیسون کارگری استانداری، ستاد تسهیل سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تحقق شعار سال اشاره کرد که در قالب کمیته پیشگیری مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی ظرفیت قانونی نهایت مساعدت برای واحدها به عمل آمده است البته از این رهگذر مشکل تحریم اقتصادی، نوسازی، نرخ ارز و ... نیز قابل توجه است که باید تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول