اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی:

ایران می‌تواند صادرکننده عمده محصولات کشاورزی به کره جنوبی باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به قابلیت‌های بالای کشور در زمینه کشاورزی، ایران می‌تواند یکی از صادرکنندگان عمده محصولات کشاورزی به کره جنوبی باشد.

ایران می‌تواند صادرکننده عمده محصولات کشاورزی به کره جنوبی باشد
کاظم فرهمند که به تازگی در راس یک هیئت پارلمانی به کشور کره جنوبی سفر کرده بود، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ابرکوه در مورد دستاوردهای این سفر برای کشور اظهار داشت: در دیدار با رئیس کمیته غذا، کشاورزی، جنگل و شیلات مجلس کره جنوبی با اشاره به قابلیت‌های بالای تولید محصولات کشاورزی در ایران و تنوع آب و هوایی، پیشنهادات خود برای صادرات محصولاتی مانند پسته، خرما، خشکبار، زعفران، انار، انگور، کشمش، پیاز و سیب زمینی به کشور کره جنوبی ارائه شد.
نماینده مردم ابرکوه در مجلس بیان کرد: با تشریح و توصیف محصولات متنوع ایران در زمینه کشاورزی، اعلام کردیم که ایران می‌تواند یکی از صادرکنندگان عمده محصولات کشاورزی به این کشور باشد.
فرهمند همچنین خاطرنشان کرد: در این دیدار خواستار همکاری این کشور در توسعه گلخانه‌ها و استفاده از تکنولوژی پیشرفته کره جنوبی در توسعه کشاورزی ایران شدیم.
وی ادامه داد: در این دیدار همچنین با اشاره به حجم مبادله 12.5 میلیاردی دو کشور ظرف هشت ماه گذشته که نشان‌دهنده افزایش مبادلات دو طرف نسبت به سال گذشته است و نامگذاری دو خیابان در دو کشور به نام‌های تهران و سئول که نشان‌دهنده ارتباطات خوب دو کشور است، بر افزایش این همکاری‌ها تأکید شد.
فرهمند یادآور شد: "چه این کی" نیز در این دیدار با اشاره به نیم قرن روابط دوستانه بین ایران و کره جنوبی، زمینه را برای توسعه روابط، کاملا مساعد خواند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: هیئت پارلمانی ایران در این دیدار که با همراهی سفیر کشورمان صورت پذیرفت از موسسه تحقیقات روستایی، نمایشگاه محصولات کشاورزی و تکنولوژی‌های پیشرفته بسته‌بندی میوه و تره‌بار کره جنوبی نیز بازدید کرد.
وی افزود: کره جنوبی کشوری کوچک به مساحت استان سمنان است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز، به صورت یک کشور پیشرفته درآمده است و سرانه درآمد شهروندان در این کشور به 2میلیون تومان می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول