اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای سطح سرانه مطالعه

نقشه راه آبیک تهیه و تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین از تهیه و تدوین نقشه راه شهرستان آبیک در راستای ارتقای سطح سرانه مطالعه خبر داد.

نقشه راه آبیک تهیه و تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک احمد دولتی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در نقشه راهی که بر اساس نیازهای فرهنگی شهرستان آبیک و چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی شده، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گنجانده شده است.

وی افزود: در نقشه راه مذکور زیرساخت‌های مورد نیاز و تعداد احداث کتابخانه‌ها بر اساس آمار جمعیتی در شهرستان آبیک مورد بررسی قرار گرفته و طبق سرشماری سال گذشته تغییراتی در آن صورت پذیرفته که طی یک هفته آینده ابلاغ آن انجام می‌شود و در جلسه آینده انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک به مسئولان اعطا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: احداث کتابخانه‌های عمومی بر اساس جمعیت هر شهرستان، شهر و منطقه و بر اساس آمار جمعیتی در نظر گرفته می‌شود که از تیپ‌های استاندارد کتابخانه‌ها می‌توان به 500، 600، 1200 و 2200 متر مربع اشاره کرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: به تعداد هر 20 هزار نفر جمعیت باید یک کتابخانه استاندارد احداث شود.

دولتی بیان کرد: برای ارتقای سطح سرانه مطالعه می‌توان از نظرات، مشارکت و ظرفیت‌های اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک استفاده کرد و با ارائه راهکارهای لازم در راستای ارتقای مطالعه مفید در شهرستان گام برداشت.

وی اذعان کرد: تاکنون در 9 کتابخانه عمومی استان قزوین، وب‌سایت پیام مشرق راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند به پایگاه کتابخانه‌ها دسترسی داشته و از منابع موجود در کتابخانه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول