اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امنیتی استانداری خراسان‌شمالی خبر داد

راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استان‌های کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی از راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استان‌ها بر‌اساس ابلاغیه وزارت کشور خبر داد.

راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ‌علیرضا جلالی ظهر امروز در نشست بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: چارت تشکیلاتی پدافند غیرعامل مشخص شده و این ادارات کل در استان‌ها با 18 نفر کارشناس و کارشناس مسئول فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: 9 تا 14 نفر از مسئولان دستگاه‌های مرتبط نیز عضو تشکیلات پدافند غیرعامل خواهند بود که ابلاغیه آن با مصوبه مجلس توسط دولت به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

جلالی تصریح کرد: در خراسان‌شمالی این مسئولیت توسط اداره کل امنیتی انتظامی استانداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس بخشنامه وزارت کشور باید ادارات کل پدافند غیرعامل تشکیل شود، افزود: نیروهای نظامی و انتظامی از اصلی‌ترین اعضای این تشکیلات خواهند بود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه پدافند عامل حوزه کارهای نظامی را شامل می‌شود، گفت: پدافند غیرعامل نیز بحث‌هایی چون جنگ نرم، اختفا و استتار را شامل شده که باید در این حوزه‌ها تدابیر لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه تشکیل سازمان بزرگی به نام پدافند غیرعامل سبب پیشبرد امور و فراهم‌کردن تدابیر لازم برای مواجه‌شدن با موقعیت‌های مختلف خواهد شد، افزود: دشمنان نظام اسلامی فشارها را علیه ما زیاد کرده‌اند و اکنون تحریم‌های مختلف را داریم از این رو باید در این حوزه‌ها نیز آمادگی کامل داشته باشیم.

جلالی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: به همین منظور دولت پدافند غیر عامل را در وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها ایجاد کرد.

وی افزود: اکنون اکثر مسئولان رده بالای دستگاه‌ها که دارای تجربیات ارزنده‌ای در حوزه پدافند غیر عامل هستند به عضویت این ستاد درآمده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به سالروز گرامیداشت این تشکیلات ادامه داد: بی تردید نقش این مرکز کمتر از شورای تأمین نبوده و از این پس نشست‌ها در این ستاد باید به طور منظم برگزار شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با اعتبارات اختصاص‌یافته از سوی وزارت دفاع و کشور، حوزه پدافند غیرعامل در استان تقویت شده و آمادگی‌های لازم در هر شرایطی در استان فراهم شود.

جلالی برگزاری مانورهای مختلف آمادگی و انسجام را در استان ضروری برشمرد و گفت:‌ اخیراً مانوری با شرکت هفت استان کشور توسط هلال‌احمر و با به‌کارگیری سه فروند بالگرد و ماشین آلات برگزار شد و دستاوردهای خوبی را برای آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌های عضو مدیریت بحران رقم زد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست یکی از مهم‌ترین نیازها در حوزه پدافند غیرعامل را فرهنگ‌سازی و آموزش عنوان کرد.

محمد امیری اظهار کرد:‌ به همین منظور باید از ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی از جمله صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای آشنایی و آمادگی هر چه بیشتر مردم در مقابل حوادث استفاده شود.

وی به برگزاری آموزش‌های مرتبط برای مدیران اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته دو نشست آموزشی به همین منظور برگزار و شرکت‌کنندگان با حوزه‌های پدافند غیرعامل و ضرورت آمادگی دستگاه‌ها آشنا شدند.

امیری تاکید کرد: اختصاص اعتبارات به پروژه‌ها منوط به رعایت پدافند غیرعامل و پاسخ استعلام این مرکز خواهد بود.

وی اظهار کرد: این تشکیلات با تمام حوزه‌ها سر و کار داشته و لازم است تا مورد توجه بیشتر مدیران و مردم به منظور کاهش خسارات قرار گیرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول