اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

نیرو‌های اورژانس عضوی از پدافند غیر‌عامل کشور هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نیرو‌های فعال در حوزه اورژانس به عنوان عضوی از پدافند غیر‌عامل در سطح کشور به شمار می‌روند.

نیرو‌های اورژانس عضوی از پدافند غیر‌عامل کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش رؤسای ستادی اورژانس و فوریت‌های پزشکی کشور اظهار کرد: نیرو‌های اورژانس باید در مقابل تمام حوادث و بحران‌ها از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: نیرو‌هایی فعال در حوزه اورژانس تنها به دلیل عشق و علاقه خود در چنین فضای پر از استرس در راستای خدمت به هم‌نوعان خود فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در حوزه اورژانس وجود دارد به صورت قطعی این افراد با بحران‌های روحی و روانی بسیاری مواجه می‌شوند، تصریح کرد: از لحاظ علمی ثابت شده است که این افراد باید مورد حمایت روحی و روانی قرار بگیرند تا خسارات ناشی از فعالیت در حوزه پر از استرس اورژانس جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه البته افراد فعال در این حوزه ظرفیت‌های روحی و روانی یکسانی ندارند، افزود: همچنین کشور باید در حوزه اورژانس از سیستم جابه‌جایی فعال برخوردار باشد و چرخش نیرویی فعالان در این عرصه امری مهم و ضروری است.

شیرانی با بیان اینکه ظرفیت‌های نیرو‌های اورژانس نباید به مرحله انفجار برسد و کشور پس از آن به فکر چرخش نیرویی در این عرصه باشد، تاکید کرد: کشور باید به بازنشستگی زود‌تر از موعد این افراد نیز توجه کند و حق و حقوق نیرو‌های اورژانس باید براساس سختی و زیان‌آور بودن کار این افراد به صورت کامل پرداخت شود.

وی بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمان و مجموعه‌ای را نیروی انسانی آن دانست و ادامه داد: از دست‌دادن و یا کاهش کیفیت نیروی انسانی هر مجموعه‌ای سبب بروز چالش‌هایی در جامعه و در آن مجموعه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کشور باید سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی را مورد توجه قرار بدهد، گفت: تمام افراد فعال در حوزه اورژانس باید از علم و اطلاعات بالایی برخوردار باشند و همچنین علم آنها باید براساس اطلاعات روز دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه علم این افراد نباید تنها در مغز و ذهن آنها تلنبار شده باشد، بلکه نیرو‌های اورژانس باید از علم خود بر بالین بیمار استفاده کنند، اظهار کرد: شرایط کشور می‌طلبد که زمینه‌های افزایش و ارتقای سطح علمی را برای این افراد فراهم کنیم.

شیرانی با تاکید بر اینکه نیرو‌های فعال در حوزه اورژانس به عنوان عضوی از پدافند غیر‌عامل در سطح کشور به شمار می‌روند، ادامه داد: در حال حاضر توقعات مردم از حوزه اورژانس بسیار بالا است و اورژانس نمادی از سلامت مردم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 107 اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس به غیر از هزینه ساخت، امکانات، تجهیزات و آمبولانس به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول