اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری:

پدافند غیرعامل پشتوانه اقتدار ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری گفت: پدافند غیرعامل از مهمترین پشتوانه‌های اقتدار ملی به شمار می‎رود.

پدافند غیرعامل پشتوانه اقتدار ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بامیری ظهر امروز در آیین معارفه خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: پدافند غیرعامل امروزه به یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مباحث در دنیا تبدیل شده است که باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و خود را به آن مجهز کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در آیات و روایت دین اسلام، افزود: براساس احادیث و روایات حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) مباحث نظامی و غیرنظامی از اهمیت والایی برخوردار هستند و ایشان همواره مسلمانان را نسبت به آن توجه می‌دادند.

بامیری تصریح کرد: در زمان فعلی نیز در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بسیاری نسبت به مباحث مربوط به پدافند غیرعامل شده که ضروری است نسبت به اجرای این امور اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری بر ضرورت بهره‌گیری از تجربه گذشتگان و ملت‌های دیگر در مباحث مربوط به پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: نگاهی به جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان و یا رویدادهایی از این نوع می‌تواند ما را در بهره‌گیری از تجارب مربوط به پدافند غیرعامل کمک بسزایی کند.

بامیری ادامه داد: بهره‌گیری از تجربه دیگران علاوه ‌بر اینکه منجر به صرفه‌جویی در اعتبارات می‌شود بلکه در حفظ و حراست از نیروی انسانی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به سیاست‌های پدافند غیرعامل، گفت: دو یا چندمنظوره کردن مستحدثات، تاسیسات و شبکه‌های ارتباطی و مواصلاتی، رعایت طبقه‌بندی اطلاعات، ممانعت از ایجاد تاسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن این گونه مراکز از شهرها، حمایت از توسعه فن‌آوری و منابع مرتبط مورد نیاز، پیش‌بینی سازوکار لازم برای تهیه طرح‌های مشترک ایمن‌ساز و ایجاد هماهنگی در سایر طرح‌های نوین از مهمترین این سیاست‌هاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پدافند غیرعامل منجر به اقتدار ملی می‎شود، افزود: اجرای راهکارهای اجرایی سیاست‌های پدافند غیرعامل می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه و پایداری توان ملی کشور باشد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول