اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران:

محتکران کالا زندانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: مجازات زندانی در انتظار محتکران کالا در این استان است.

محتکران کالا زندانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی مازندران، مهدی عباسی بیان داشت: با توجه به نوسانات ایجاد شده در بازار ارز و سودجویی عده‌ای فرصت‌طلب و اخلال‌گر، متصدیان واحدهای صنفی حق تعطیلی واحد صنفی را برای بالابردن قیمت‌ها و عدم عرضه کالا به مشتریان ندارند.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس قانون هر واحد صنفی با کسب مجوز از مجمع امور صنفی می‌تواند تا 15 روز بسته باشد، اما اگر فردی به منظور اخلال در نظام اقتصادی یک روز نیز مغازه خود را تعطیل کند مرتکب جرم شده و با اینگونه افراد برخورد می‌شود.

وی با هشدار جدی به متصدیان واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان گفت: هیچ واحد صنفی حق احتکار کالا و مایحتاج شهروندان را ندارد و در صورت دریافت گزارش از مراجع ذی‌صلاح با محتکران برخورد می‌شود.

عباسی در مورد مجازات‌های قانونی برای محتکران گفت: محتکران علاوه بر عرضه کالا به نرخ رسمی، جریمه دو تا چند برابر و نیز بستن واحد صنفی و مجازات‌هایی دیگر از جمله زندانی کردن متخلف نیز به احتکارکننده اعمال می‌شوند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران یکی از مراجع گزارش‌دهنده را شهروندان عنوان کرد و اذعان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده احتکار کالا از سوی واحدهای صنفی مراتب را به تعزیرات حکومتی و یا به سامانه 124 اطلاع تا برخوردهای قضائی با متخلفین انجام پذیرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول