اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ‌پی تشدید نظارت و بازرسی در بازار کهگیلویه و بویراحمد

10 تن برنج احتکار شده در یاسوج کشف شد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص کالای‌های اساسی و پرمصرف با ایجاد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن، 10 تن برنج احتکار شده در یاسوج کشف شد.

10 تن برنج احتکار شده در یاسوج کشف شد

علی حیدری‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده، 10 تن برنج احتکار شده در یاسوج کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در‌پی تشدید نظارت و بازرسی در بازار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کالای‌های اساسی و پرمصرف و با ایجاد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن این استان، بازرسی اصناف، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به میزان 10 تن برنج تایلندی کشف شد.

حیدری‌اصل افزود: این مقدار برنج احتکار شده از یکی از عمده‌فروشان شهر یاسوج کشف و به جرم احتکار به تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

وی احتکار را یکی از مصادیق بارز تخلف دانست و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با صنوفی که اقدام به احتکار کالاهای مختلف می‌کنند‌ به شدت برخورد خواهد کرد.

وی مهم‌ترین مصادیق تخلف در بازار را گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و تقلب دانست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح شبنم، گفت: برای اجرای مرحله دوم طرح شبنم 368 نوع کالا پیش‌بینی شده و حدود 22 اتحادیه نیز درگیر کار هستند.

حیدری‌اصل تصریح کرد: تمام واحدهایی که عرضه‌کننده هر یک از این 368 نوع کالا، از تاریخ از اول مهر‌ماه تا اول دی‌ماه سال‌جاری نسبت به اخذ بارکد طرح شبنم اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله اول اجرای طرح شبنم از تاریخ اول اردیبهشت‌ماه تا 30 مردادماه امسال بیش از 30 هزار بارکد شبنم توزیع شد که از این تعداد 24 هزار عدد آن نصب شده است.

وی هدف از اجرای طرح شبنم را مبارزه با قاچاق کالاهای وارداتی، حمایت از تولیدات داخل کشور، کاهش احتمال خرید کالای تقلبی برای مردم، امکان نظارت بیشتر و مدیریت کاملتر بر عرضه و تقاضای کالاها، شناسایی فروشندگان و عوامل توزیع کالای قاچاق، حمایت از تولیدات ملی و نیز جلوگیری از توزیع کالای قاچاق دانست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در سریع‌ترین زمان نسبت به برخورد جدی با متخلفان اقدام می‌کند و مردم نیز می‌توانند موارد تخلفات را با شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان در میان بگذارند.

حیدری‌اصل خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد خبری این سازمان به صورت شبانه‌روزی و مستمر آماده ارائه دریافت شکایات، نظرات، پیشنهادات و تخلفات واحدهای صنفی، غیرصنفی، تولیدی و خدماتی است.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول