اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی و خدماتی مشهد:

مشکل روغن و احتکار آن در مشهد برطرف شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی و خدماتی مشهد با اشاره به احتکار روغن نباتی در مشهد گفت: در استان چند کارخانه روغن نباتی وجود دارد و چند روزی مسائلی در احتکار روغن وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده و مشکلی در حوزه روغن نیست.

مشکل روغن و احتکار آن در مشهد برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر معماریان صبح امروز در مجمع امور صنفی مشهد و گشت خودرویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصناف خدمتگذار مردم هستند و در حال حاضر که بحث‌های تورم و تحریم در جامعه نقش قابل توجه اصناف مضاعف شده است.

رئیس مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی مشهد افزود: البته مردم نگران نباشند چون مشکلی در توزیع کالاها وجود ندارد و تمام انبارهای مواد غذایی ما پر است اما در ارتباط با گران شدن اجناس از مردم مشهد می‌خواهم تا همکاری کنند و به اندازه نیاز خود مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

معماریان در ارتباط با گرانی‌های اخیر گفت: گرانی به دو صورت انجام می‌شود؛ یکی افرادی هستند که فاکتور خرید دارند و اجناس خود را از شرکت‌ها خریداری کرده‌اند اما دیگری کسانی هستند که اجناس خود را احتکار می‌کنند و نیاز مردم را پاسخ نمی‌دهند که مجمع امور صنفی با این افراد برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان ما در 33 منطقه مرتب واحدهای صنفی را بازرسی می‌کنند و درحال حاضر هزار و 700 بازرس افتخاری در مشهد وجود دارد که با رویت تخلف، مورد را به بازرسان سازمان اطلاع می‌دهند.

رئیس مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی مشهد در ارتباط با اینکه برخی از کالاهای قدیم خریداری شده به قیمت جدید فروخته می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه 124 با ما تماس بگیرند و گزارش دهند که بازرسان ما در محل حضور پیدا می‌کنند و با متخلفان برخورد می‌شود.

معماریان با اشاره به احتکار روغن نباتی اظهار کرد: در استان چندین کارخانه روغن نباتی وجود دارد و چند روزی مسائلی در احتکار روغن وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده و مشکلی در حوزه روغن نیست.

وی یادآور شد: افرادی که دست به احتکار بزنند جریمه‌های سنگین می‌شوند و اگر برای دفعات دوم و سوم احتکار کنند برخورد شدیدتری با آنها می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی مشهد افزود: اگر واحد صنفی گران فروشی کند بازرسان ما تشکیل پرونده می‌دهند و از طریق تعزیرات حکومتی روال قانونی تخلف آنها طی می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول