اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرعلمی المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران:

238 طرح در مرحله نخست داوری، گزینش و راهی نمایشگاه شد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران گفت: از مجموع 360 طرح ارسال شده به دبیرخانه المپیاد، 238 طرح در مرحله نخست داوری راهی نمایشگاه شدند.

238 طرح در مرحله نخست داوری، گزینش و راهی نمایشگاه شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهروز سپهری عصر امروز در نشست سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران و نخستین سمپوزیسم تخصصی اختراعات و نمایشگاه تجاری‌سازی اظهار کرد: در انتخاب طرح‌های نوآوری و اختراع، داوران به شکل ریز‌بینانه و دقیق به ارزیابی طرح‌ها می‌پردازند.

وی افزود: ارزیابی و گزینش آثار از چند بعد قابل‌بررسی بوده که غنای طرح‌ها از لحاظ علمی، کاربردی، پوشش‌دهی نیاز‌های فعلی و نوآوری از مهم‌ترین آنهاست.

سپهری در ارتباط با محور‌های آثار ارائه‌شده خاطرنشان کرد: در ابتدا طبقه‌بندی آثار در 27‌گروه علمی و پژوهشی صورت گرفت اما در نهایت به‌دلیل تنوع موضوعات محورها را در هفت گروه کلی و جامعه تعریف کردیم.

دبیر علمی این المپیاد یادآور شد: طرح‌های نوآوری و اختراعات در هفت محور برق و مکانیک، تاسیسات و انرژی، مکانیک متالوژی و عمران با زیست‌شناسی و کشاورزی، رباتیک، مهندسی و تجهیزات پزشکی و شیمی، نانوتکنولوژی و صنایع غذایی طبقه‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح‌ها به شکل تفکیکی، 43 عنوان در بخش برق و مکانیک، تاسیسات و انرژی با 25 عنوان و مکانیک، و متالوژی و عمران در 42 عنوان آثار خود را به دبیرخانه ارائه کرده‌اند.

سپهری در این راستا افزود: زیست‌شناسی و کشاورزی با 25 عنوان، رباتیک با 42عنوان،مهندسی‌ و تجهیزات پزشکی با 40 عنوان،شیمی و نانوتکنولوژی و صنایع غذایی نیز با 21 عنوان طرح‌های مبتکرانه و مخترعانه خود را به دبیرخانه المپیاد ارائه ارسال کرده‌اند.

دبیر علمی المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران با اشاره به نیاز جدی کشور به تعامل میان بخش صنعتی و دانشگاه اظهار کرد:در کشورهای مدرنیته محورهای اختراعات و نوآوری‌ها بر مبنای نیازسنجی از سوی بخش صنعتی صورت می‌گیرد اما بی‌توجهی به این مسئله در کشور، هم‌افزایی را در تولید ملی کاهش می‌دهد.

سپهری در خاتمه گفت: 190 عنوان طرح‌های این المپیاد، گواهی ثبت اختراع داشته که تلفیقی از اختراع و پژوهش را به منصه ظهور می‌رساند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول