اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور معاون استاندار حراسان‌رضوی

نمایشگاه اوقات فراغت خراسان‌رضوی به ‌طور رسمی گشایش یافت

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی نمایشگاه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه اوقات فراغت خراسان‌رضوی به ‌طور رسمی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز نمایشگاه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت.

محمد غفاری در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی  این نمایشگاه حاصل دو سال بررسی و کارشناسی موضوع اوقات فراغت است.

وی افزود: حدود دو سال پیش با تشکیل ستادی ویژه این موضوع 15 دستگاه مرتبط شناسایی و 19 فعالیت فراغتی تعریف شد که حدود 6 مورد آن برای اجرایی شدن انتخاب شد.

غفاری برگزاری نمایشگاه را یکی از آن 6 فعالیت عنوان کرد و گفت: با این اقدام درصدد فراهم آوردن فضایی شاد، فرح‌بخش و سازنده در راستای تقویت ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی هستیم.

وی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی فرد و خانواده را به منظور حصول سلامت روح انسان را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه گفت: میزان بودجه تخصیصی برای اجرای کل فعالیت‌های 19 گانه فراغتی حدود 3 میلیارد تومان است که در صورت جذب  اعتبار، برنامه‌های دیگر نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

غفاری افزود: استانداری خراسان‌رضوی آمادگی تداوم برگزاری چنین فعالیت‌هایی را دارد تا از این طریق مسائل روحی و روانی افراد جامعه در زمان فراغت را ساماندهی کند.

وی اظهار کرد: این امر باید با رویکرد سازنده و نه به صورت اجبار، به بهترین شکل برای افراد جامعه فرهنگ‌سازی شود.

در ادامه این مراسم سید علی اکبر هاشمی جواهری؛ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برپایی نمایشگاه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در مشهد را کاری منحصر به فرد پس از انقلاب اسلامی در این حوزه دانست و افزود: شاهد برگزاری نمایشگاهی هستیم که امری بی‌بدیل در کشور است.

وی با اشاره به حضور فعال 26 دستگاه دولتی و بیش از 30 هیئت ورزشی در این نمایشگاه، اظهار داشت: با همکاری نهادهای مختلف دولتی و خصوصی، این نمایشگاه به‌ عنوان اولین قدم در زمینه اوقات فراغت برای ارائه توانمندی و ظرفیت موجود استان و مشهد به عموم مردم در حال برگزاری است.

هاشمی جواهری اختصاص یک سالن به هر یک از موضوعات مهارت، دختران و بانوان، کودکان و نوجوانان و موسسات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را برای به نمایش گذاشتن خدمات و آشناسازی افراد، ارزشمند عنوان کرد و افزود: جوان امروز نیازمند تفریح و نشاط است و اگر ما به عنوان مسئول برای آنان برنامه‌ریزی نکنیم، بیگانگان اوقات فراغت آنان را پر می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در ادامه گفت: طولانی‌ترین راه‌ها با اولین قدم آغاز شده؛ بنابراین همگی باید با همدلی، لحظات مفرحی را برای قشر جوان جامعه رقم بزنیم.

وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه تجربه و دستمایه‌ای برای فعالیت‌های آینده است.

جلیل معماریانی، مدیرکل دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی و نظارت طرح‌های جامع اوقات فراغت خراسان‌رضوی نیز در این مراسم هدف از برگزاری این نمایشگاه را شفاف کردن نگرش مردم نسبت به اوقات فراغت ذکر کرد.

وی تصریح کرد: نبود یک دیدگاه واحد در این زمینه میان اذهان عمومی سبب شد تا برای برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت، نشست ها و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود تا بتوانیم قدم به قدم شاهد تغییر در نگرش مردم باشیم.

معماریانی شعار این نمایشگاه را «اوقات فراغت فقط مختص تابستان نیست» عنوان کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مهارت‌های مختلف در انسان‌ها در زمانه اوقات فراغت آنان رشد کند.

مدیرکل دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی و نظارت طرح‌های جامع اوقات فراغت استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: امید است با برگزاری نشست‌های تخصصی همزمان با این نمایشگاه، به اهداف برگزاری آن دست یابیم.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول