اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شماره 3 مشهد:

فاضلاب‌های جاری در مشهد یک کشف رود دوم ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شماره 3 مشهد گفت: فاضلاب‌هایی که در سطح شهر مشهد جاری می‌شوند سبب به وجود آمدن شرایطی شبیه کشف رود در شهر شده است.

فاضلاب‌های جاری در مشهد یک کشف رود دوم ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، برات علی عرب‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت و درمان که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فاضلاب‌هایی که در سطح شهر مشهد جاری می‌شوند سبب به وجود آمدن شرایطی شبیه کشف رود در شهر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شماره 3 مشهد گفت: باید سیستم مکانیزه فاضلاب در محدوده‌هایی که با تانکر خالی‌ می‌شود و در جاهای ناشناس تخلیه می‌شود راه‌اندازی شود.

وی در این راستا تصریح کرد: همچنین بسیاری از خیابان‌هایی که به کشف رود منتهی می‌شوند سیستم فاضلاب مکانیزه را ندارند و از این جهت بسیاری از فاضلاب‌های آنها به کشف رود جاری می‌شود و موجب ناسالم شدن آب و به وجود آمدن بیماری‌های زیادی در آن محدوده شده است.

رئیس مرکز بهداشت شماره 3 مشهد با اشاره به مشکلات مناطق مختلف از لحاظ فاضلاب‌ها تاکید کرد: به عنوان مثال یکی از مشکلات محدوده «پرکندآباد» فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی است که ممکن است به تصفیه خانه نیز راه پیدا کند.

عرب‌نژاد همچنین با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان ادامه داد: افراد باید از گوشت‌های قربانی استفاده کنند که دارای مهر دامپزشکی باشند.

وی با اشاره به روش‌های مختلفی که می‌توان از ذبح‌های غیربهداشتی جلوگیری کرد بیان کرد: هر کاروانی که به مکه می‌رود باید در زمینه قربانی‌های بعد از بازگشت ایشان برایشان اطلاع رسانی کرد تا در صورت تمایل به اهدا قربانی از روش‌های بهداشتی مانند کشتارگاه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول