اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی:

بخش خصوصی 650 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب کاشمر سرمایه‌گذاری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور بخش خصوصی 650 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب شهری کاشمر سرمایه گذاری می‌کند.

بخش خصوصی 650 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب کاشمر سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان‌رضوی، محمد طاهری با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور بخش خصوصی 650 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب شهری کاشمر سرمایه‌گذاری می‌کند، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد به صورت متقابل و برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده جانمایی تصفیه‌خانه فاضلاب کاشمر حد فاصل حوزه استحفاظی خلیل‌آباد و کاشمر تعیین شده است، گفت: تأخیر در اجرای پروژه سبب افزایش هزینه‌ها از 330 میلیارد ریال در سال 88 به 650 میلیارد ریال در سال جاری شده است.

وی افزود: هم اینک یک شرکت تعاونی کشاورزی با یک هزار عضو از روستاهای عشرت آباد، مغان، قوژد، ممرآباد و اسحاق‌آباد در جنوب شرق کاشمر آماده سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه مذکور است.

طاهری گفت: خط انتقال پروژه فاضلاب کاشمر هفت کیلومتر و توزیع آن 300 کیلومتر است که دارای دو تصفیه‌خانه با ظرفیت 220 لیتر در ثانیه است.

وی یکی از مزایای اجرای پروژه فاضلاب کاشمر را با توجه به کم آبی منطقه زیرپوشش قرار گرفتن 2 هزار هکتار از اراضی کاشمر دانست و گفت: سهم هزینه اجرای این پروژه برای هر سهامدار 230 میلیون ریال است که 100 میلیون ریال آن در 2 قسط پرداخت و مابقی از محل تسهیلات بانکی 15 ساله تأمین می‌شود.

وی افزود: پساب حاصل از تصفیه‌خانه فاضلاب کاشمر به مدت 40 سال هر 12 ساعت یک بار در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

وی زمان شروع عملیات پروژه را حداکثر تا 22 بهمن امسال اعلام کرد و گفت: تمام مراحل پروژه توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و آبفای کاشمر صرفاً بر نحوه اجرای آن و بهداشت و کیفیت خروجی تصفیه‌خانه نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول