اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

حضور روحانی ناظر ویژه عید قربان در کشتارگاه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تمام شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های مازندران در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده و روحانی ناظر شرعی نیز در کشتارگاه‌های دام حضور دارد.

حضور روحانی ناظر ویژه عید قربان در کشتارگاه‌های مازندران

مجید مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به ارسال هشدارهای بهداشتی در مورد خرید دام سالم برای قربانی کردن در عید سعید قربان بیان داشت: از شهروندان خواستیم تا با رعایت موارد مورد نظر و توجه به هشدارهای بهداشتی و دامپزشکی در امر کنترل و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دامپزشکی مازندران را یاری کنند.

* مشخصات دام‌های ناسالم

وی یادآور شد: مردم از خرید دام‌هایی با مشخصات دام‌های لاغر، مبتلا به زردی که زرد بودن مخاطات چشم از علائم برجسته آن است، ریزش ترشحات آبکی، چرکی و خون‌آلود از بینی و سایر مجاری، دام ناتوان در ایستادن و تعادل، دام دارای لنگش و دارای پشم‌های ژولیده و مبتلا به اسهال خودداری کنند.

مختاری با اشاره به اینکه از مصرف لاشه و آلایش خوراکی دارای علایم خودداری شود، گفت: لاشه‌های دارای عضلات پرخون و آبدار که نشانه تب‌دار بودن و بیماری بودن دام است، لاشه‌های دارای آبسه‌های پراکنده و دانه‌های سفید اندازه برنج بر روی عضلات که نشانه انگل سارکوسیست است، وجود چرک و آبسه بر روی ریه که نشانه کیست هیداتیک است، وجود کیست‌های آبکی و گچی بر روی کبد و یا جگر، لاشه‌های دارای علائم تزریق دارو که معمولا روی کپل و ران یا گردن مشاهده می‌شود نیز نباید استفاده شود.

* دام‌های قربانی حتماً از مراکز عرضه دام با نظارت دامپزشکی خریداری شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران در مورد هشدارهای عمومی به مردم تصریح کرد: قبل از مصرف گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال در دمای چهار تا صفر درجه سانتیگراد نگهداری شود و در موقع تماس با گوشت حتماً از دستکش استفاده شود.

وی ادامه داد: دام‌های قربانی را حتماً از مراکز عرضه دام که با نظارت دامپزشکی بوده خریداری شود و در موقع خرید نیز با مراجعه به اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی مستقر در آن از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل شود.

* از ذبح دام در معابر عمومی خودداری شود

 

 
مختاری با اشاره به اینکه تمام کشتارگاه‌های دام استان در روز عید سعید قربان با حضور بازرسان بهداشتی دامپزشکی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، گفت: از ذبح دام در معابر عمومی خودداری شود.

وی یادآور شد: البته تمام شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده و روحانی ناظر شرعی نیز در کشتارگاه‌های دام استان و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها حضور دارد و آماده پاسخگویی به مسائل شرعی شهروندان مازندرانی است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول