اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

اکیپ‌های سیار کشتار در عید قربان فعال هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در روز عید قربان با هدف کشتار دام توسط عموم مردم اکیپ‌های سیار دامپزشکی استان اردبیل فعالیت خواهند کرد.

اکیپ‌های سیار کشتار در عید قربان فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی ظهر امروز در آستانه عید سعید قربان و در نشست با جمعی از دامپزشکان فعال و کوشای اردبیل و ناظران بهداشتی و ذبح شرعی در این شهر اظهار داشت: ما به صورت معمول کشتار غیر‌مجاز را در سطح استان به صفر رساندیم و در آستانه عید قربان با تقویت و تشدید امر نظارت اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه‌ای در سلامت مردم به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در صدد کشتار خانگی و انفرادی هستند اکیپ‌های سیار ما هم در حوزه بهداشتی و هم ذبح شرعی آمادگی دارند تا به مردم خدمات ارائه کنند که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری و مساعدت مردم را در کشتارهای ایام عید قربان شاهد باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در تامین دام و کشتار آنها جزو استان‌های سالم و فاقد هرگونه بیماری مشترک دام و انسان است، یادآور شد: حوزه فعالیت دامپزشکی استان اردبیل نیز مبارزه با بیماری‌های دامی با هدف تامین سلامت افراد جامعه و همچنین نظارت بر تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت سفید، قرمز و ماهی است.

صالحی گفت:‌ در نیمه اول امسال با نظارت‌ها و تقویت کنترل‌ها بروز و ظهور بیماری‌های دامی سیر نزولی داشته است به طوری که این استان در کنترل بیماری هاری سیر نزولی، بیماری مهلک تب برفکی محدودیت خاص و همچنین دیگر بیماری‌ها نیز یک روند کاهندگی را شاهد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: با وجود اینکه کشور همسایه ما کنون برخی آلودگی‌های دامی است اما با مراقبت‌های لازم و اجرا طرح‌های واکسیناسیون بسیاری از گرفتاری‌ها و خطرات مهار شده و ما شاهد عرضه گوشت سالم و طیور با قمیت مناسب و فاقد بیماری در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول