اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی کرمانشاه برای عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کادر بهداشتی شبکه دامپزشکی کرمانشاه در روز عرفه از ساعت 15 تا 18 و در روز عید قربان نیز از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان است.

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی کرمانشاه برای عید قربان

نادر پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: کشتارهای غیر‌مجاز موجب انتشار و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مشترکی نظیر تب‌مالت‌، تب‌ خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو‌، کیست هیداتیک و ... می‌شود.

پرور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور و استان، نقش بهداشتی آن است افزود: تعداد هزار و 709 بیماری شناخته شده است که تاکنون تعداد 832 بیماری بین انسان و دام مشترک عنوان شده یعنی 50 درصد این بیماری‌ها از دام و فرآورده‌های دامی به انسان منتقل می‌شود.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای ذبح دام در روز عرفه و عید سعید قربان گفت‌‌: چندین محل در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری در راستای عرضه دام تدارک دیده شده و این اماکن زیر نظارت کارشناسان دامپزشکی است، شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام، دام‌های قربانی خود را از محل‌های پیش گفته تهیه کنند.

وی ادامه داد‌: شهروندان از خرید گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مکان‌های غیر‌مجاز و معابر خودداری کنند چراکه کشتار دام در شرایط غیر بهداشتی‌، خطر آلودگی سطح لاشه به انواع میکروب‌های بیماری‌زا و خطر‌ناک گوارشی را دارد و علاوه بر آلودگی محیط‌زیست باعث انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

پرور در پایان گفت‌: کادر بهداشتی شبکه دامپزشکی کرمانشاه در روز عرفه از ساعت 15 تا 18 و در روز عید قربان نیز از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات رایگان از جمله معاینه لاشه دام‌های قربانی به شهروندان است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول