اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

نظارت 46 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با فعال شدن 46 اکیپ دامپزشکی در استان اردبیل لاشه‌های قربانی در فرخنده روز عید قربان نظارت بهداشتی و شرعی می‌شوند.

نظارت 46 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه هماهنگی فعالیت اکیپ‌های نظارتی و بهداشتی در مناسبت پیش روی عید قربان در اردبیل اظهار داشت: این اکیپ‌ها تلاش می‌کنند تا در عید قربان و ساعات مختلف خدمات مطلوبی را به مردم ارایه کنند که در این باب ضرورت دارد اهالی استان در ذبح شرعی خود موازین بهداشتی را نیز مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد:‌ اکیپ‌های ما از نخستین ساعات عید قربان در پایگاه‌ها و شبکه‌های دامپزشکی فعالیت می‌کنند و اهالی را در امر ذبح شرعی و بهداشتی در عید قربان بهتر از گذشته یاری می‌کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: در این اکیپ‌ها بیش از 80 پرسنل عملیاتی ما کارهای نظارتی و بهداشتی را انجام می‌دهند و ما حتی با استقرار در میادین اصلی تمام شهرها به صورت رایگان به مردم و ساکنان استان ارایه خدمات می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در عید قربان تمامی کشتارگاه‌های استان فعال بوده و آماده ارایه خدمات نظارت بهداشتی می‌باشند که از شهروندان انتظار داریم به جهت اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه برخی آسیب‌ها را به دنبال دارد، دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل کرده و از خدمات بهداشتی در آن مکان‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ما هم اکنون از نظر سلامت دام و طیور جایگاه مناسبی را در کشور داریم و از هزاران بیماری شناخته شده در دام‌ها و همچنین 156 بیماری نوپدید و منتقله از حیوان به انسان تلاش می‌شود تا به نحوه احسنت جلوگیری شده و شیوع آن را شاهد نباشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اهمیت تأمین و تهیه غذای سالم را در مکتب اسلام یادآور شد و ادامه داد:‌ ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم گوشت فاسد یا ناسالم وارد چرخه مصرف شده و یا برای حضور مردم مشکلاتی را به وجود آورد.

صالحی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 12 روحانی نیز بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها نظارت مستقیم دارند، گفت: در تلاش هستیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های پیش آمده در حوزه ذبح شرعی و بهداشتی را با مراقبت‌های لازم برطرف کنیم و به ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های مشترک کمکی کرده باشیم.

وی افزود: ‌بسیاری از امراض و بیماری‌ها را می‌توان با معاینات و بازدیدهای قبل، حین و بعد از کشتار دام تشخیص داده و نسبت به برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام داد.

قیمت گوشت رو به صعود

در روزهای نزدیک به عید قربان قیمت گوشت در اردبیل افزایش یافت و یک روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش فارس، شهروندان اردبیلی برای تأمین گوشت مورد نیاز خود در روز عید قربان از هم اکنون اقدام به خرید و ذخیره‌سازی می‌کنند که در این ارتباط مطلع شدیم برخی از قصابی‌ها در اردبیل حتی از چند روز پیش اقدام به اسم‌نویسی از خریداران گوشت در روزهای آینده کردند تا از طریق کشتارگاه گوشت مورد نیاز مردم را تأمین کنند که در این زمینه باز در آستانه عید قربان حکایت سریالی افزایش قیمت گوشت نمودی ظاهری پیدا کرده و یک افزایش 20 تا 40 درصدی را در تأمین و فروش گوشت قرمز مورد نیاز در سطح شهر شاهد هستیم.

در این ارتباط با اتحادیه قصابان در اردبیل تماس برقرار کردیم اما مسئولان آنها حاضر به پاسخگویی در مورد علل افزایش قیمت گوشت قرمز نشدند که در روزهای آینده این موضوع را به صورت گزارشی و دامنه‌دار پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول