اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

فلسفه عید قربان جدا‌شدن از تعلقات مادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: فلسفه عید قربان جدا‌شدن از تعلقات مادی، از خود گذشتن و به تعالی روح اندیشیدن است.

فلسفه عید قربان جدا‌شدن از تعلقات مادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیکی عید قربان و غدیر خم، اظهار داشت: عید قربان نمادی ممتاز و بی‌همتا از خلوت درونی بشر و بی‌پیرایگی وتوجه به معبود است و این عید بزرگ مسلمانان فرصتی مغتنم و مناسب برای شناخت درون انسان ها و بازیابی معرفت‌های گمشده بشری است.

وی با بیان اینکه آمادگی برای از خود گذشتن و به تعالی روح اندیشیدن و جداشدن از تعلقات مادی پیام مهم روز قربان است، افزود: اگر چنین روحیه‌ای در جامعه اسلامی رواج‌یافته و نهادینه شود، فلسفه اصلی عید قربان قابل درک می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با تسلیم در برابر امر الهی در امتحان بزرگ تقوا سربلند شد، گفت: حقیقت عیدقربان، ذبح نفس سرکش و مبارزه با ظلم و ظالم است و یادآور قربانگاه ابراهیم خلیل‌الله و درس ایثار و فداکاری در راه خدا است.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) یکی از بزرگ‌ترین پیامبران الهی بود که توانست، فرمان الهی را بر هوای نفسانی مقدم شمارد و حاضر به قربانی شدن فرزند خود برای خدا باشد ما نیز می‌توانیم با تاسی از این پیامبر بزرگ الهی با دل کندن از مادیات دنیوی و همسر و فرزند مشمول نعمات الهی شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایام ذی‌الحجه بهترین زمان برای رسیدن به قرب الهی، ایمان و مراتب عالی تقوای الهی است، گفت: عید سعید قربان عید صداقت و پاکی و تسلیم‌شدن انسان مومن در برابر اراده پروردگار است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به استقبال گرم مردم خراسان‌شمالی از رهبر گفت: مردم خراسان‌شمالی در استقبال از رهبر سنگ تمام گذاشتند و ولایت‌مداری و پای‌بندی خود به آرمان‌های شهدا را ثابت کردند.

قهرمانی در ادامه از نمازگزاران میاندوآب خواست تا در دهه ولایت با حضوری پرشور در صحنه حاضر شوند و از ملبس شدن 20 نفر طلبه به لباس روحانیت در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول