اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

4 محور اصلی مسافربری شهرستان نور مجوز ندارند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور گفت: از پنج محور اصلی مسافربری شهرستان نور فقط یک محور دارای مجوز است.

4 محور اصلی مسافربری شهرستان نور مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان نور از فاقد مجوز بودن سرویس‌دهی مسافران چهار محور اصلی شهرستان نور توسط خودروهای مسافربر شخصی خبر داد.

وی گفت: این شهرستان پنج محور اصلی مسافرتی دارد که فقط یک محور نور به چمستان دارای مجوز است و شرکت تعاونی مسافربری مسیر را پوشش می‌دهد.

معاون فرماندار نور اظهار داشت: با وجود تاکید و پیگیری‌ها هنوز محورهای اصلی نور به آمل، نور به بابل، نور به نوشهر و نور به چالوس که از پرترددترین محورها و پرمسافرترین محورهای اصلی این شهرستان هستند با خودروهای مسافربر شخصی سرویس‌دهی می‌شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه هیچ صورت‌حسابی رانندگان دریافت نمی‌کنند و در صورت بروز حادثه احتمالی مسافران بیمه نیستند در نتیجه مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت و کسی پاسخگو نیست.

این مسئول بر ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی این محورها تاکید کرد و افزود: خودروهای فعال فعلی در این محورها در اولویت تاسیس شرکت تعاونی مسافربری هستند و در صورت عدم تاسیس شرکت سایر افراد و داوطلبان راه‌اندازی شرکت اقدام خواهند کرد.

*پل هوایی‌های فعلی فقط استفاده تبلیغاتی دارد

رئیس شورای شهر رویان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم کارآیی پل‌های هوایی احداث شده اظهار داشت: پل‌های هوایی فعلی فقط استفاده تبلیغاتی دارند و افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

محمدرضا بابایی ابراز داشت: این پل‌ها برای افراد مسن و کم‌توان جسمی و معلولان قابل استفاده نیست و فقط در صورت برقی کردن پله می‌توان آنها را کارآمد کرد.

* حداقل 10 میلیارد تومان کاهش هزینه داریم

نماینده حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه موضوع تغییر مسیر کمربندی رویان را مطرح کرد و گفت: با تغییر مسیر و کوتاه کردن 300 متر از طول با کاهش قابل توجه در میزان هزینه در بازگشایی هم سرعت قابل توجهی خواهیم داشت.

امیر مقدسی ابراز داشت: در مسیر قبلی باید از بافت روستایی و مسکونی عبور می‌کردیم که فقط هزینه تملک بخشی از این مسیر حدود 20 میلیارد تومان می‌شد و با تغییر مسیر حداقل 10 میلیارد تومان کاهش هزینه داریم و این درحالی است که میزان اعتبارات تملک سالانه شاید به یک میلیارد هم نرسد.

* زمینی با کاربری ترمینال شناسایی شد

شهردار چمستان در این جلسه با اشاره به تعداد روستاهای بخش چمستان و سرویس‌دهی به ساکنان این روستاها اظهار داشت: خودروهای مسافربر حدود 45 هزار مسافر روستانشین بخش چمستان نیاز به محل استقرار و حمل مسافران دارند و اگر قرار باشد در سطح شهر و ایستگاه‌های مختلف مستقر شوند شاهد بی‌نظمی، افزایش ترافیک و...خواهیم بود.

سعید شادمهر افزود: با توجه به امکان‌پذیر نبودن حضور این تعداد خودرو پیگیری برای تهیه زمین و استقرار آنان انجام شد و زمینی به مساحت حدود 5 هزار متر با کاربری ترمینال شناسایی شد و به رغم مفاد قانون که تصریح دارد:« زمین‌هایی که در حریم شهر و کاربری شهری واقع شده باید با ترک تشریفات به شهرداری واگذار شود» منابع طبیعی مقاومت می‌کند.

وی خواستار پیگیری موضوع و رفع مشکلات در این بخش شد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول