اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پیرانشهر خبر داد

بهره‌برداری از سالن مسافربری پایانه تمرچین در آذرماه

خبرگزاری فارس: فرماندار پیرانشهر گفت: سالن مسافربری پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر به عنوان فاز دوم طرح جامع این پایانه در آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از سالن مسافربری پایانه تمرچین در آذرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اروج مجاهدی در بازدید از گمرک تمرچین پیرانشهر در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ساختمان پایانه مسافربری پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در حال حاضر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این پایانه مرزی در تسریع تسهیل عبور و مرور، انسجام و نظم در عملیات و پیشگیری از اتلاف وقت در کشور ضروری است و اجرای عملیات احداث ساختمان این پایانه مسافری تسریع یابد.

به گفته فرماندار پیرانشهر این سالن مسافری با 3 هزار و 200 متر مربع زیربنا در دست احداث است که تاکنون برای احداث آن حدود 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مجاهدی با اشاره به ویژگی‌های این پایانه مرزی اضافه کرد: در ایست اجباری این پایانه بانک ملی، نیروی انتظامی، ادارات و نهادهای گمرک، نهاد ریاست جمهوری، قرنطینه‌های دامی، انسانی و نباتی، نمازخانه و فروشگاه مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری، استفاده از سیستم‌های IT در استان، ساخت پایانه‌های مرزی به عنوان نقاط عبور ناوگان و مسافر با هدف کاهش زمان توقف، تجمیع فعالیت در یک مکان خاص در حال اجراست، اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان پیرانشهر، برقراری اولین خط منظم مسافری از مسیر ارومیه، اربیل و کوتاه شدن مسیر دسترسی مسافران از قلمرو اقلیم کردستان عراق، پایانه مرزی تمرچین از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه پایانه‌های مرزی بستر توسعه اقتصادی و دستیابی به زمینه‌های توسعه پایدار از طریق جابه‌جایی کالا و مسافران بین‌المللی محسوب شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در مبادی ورودی و خروجی در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، ایجاد اشتغال پایدار، رشد درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر به‌سزایی دارد، اضافه کرد: مرز تمرچین برای آذربایجان‌غربی یک فرصت استثنایی است و با وجود ترانزیت و تردد بیش از پیش کالا و مسافر از این مرز، ضرورت رسیدگی به مسائل آن بیش از پیش احساس می‌شود.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر سال گذشته با هدف مدیریت واحد، تسریع تسهیل عبور و مرور، انسجام و نظم در عملیات و پیشگیری از اتلاف وقت در کشور، اجرای بهینه مقررات و تامین رفاه و آسایش رانندگان مرز ایران و عراق احداث شد.

مرز رسمی تمرچین پیرانشهر، مرز مقابل منطقه مرزی حاج‌عمران عراق بوده که با شهر چومان عراق فاصله کمی دارد و به عنوان دروازه تجاری دو کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول