اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

ساماندهی مسافران چادرنشین سرعین

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از ساماندهی مسافران چادرنشین شهرستان سرعین با احداث کمپینگ‌های گردشگری در این شهرستان خبر داد.

ساماندهی مسافران چادرنشین سرعین

اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از هشت پروژه اجرایی شهرستان سرعین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به معضل چادرنشینی مسافران در شهرستان سرعین و پیامدهای ناگوار آن، اظهار داشت:‌ عملیات ساخت کمپینگ‌های گردشگری برای ساماندهی مسافران چادرنشین این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فاز اول عملیات ساخت کمپینگ‌های گردشگری این شهرستان توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فاز دوم توسط شهرداری در حال انجام است، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی پس از تکمیل فاز اول،‌ پروژه را به شهرداری تحویل می‌دهد.

نیکزاد با بیان اینکه 120 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد راه دسترسی به این کمپینگ گردشگری اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: برای ساخت کمپ نیز در حدود 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول در مورد قرار گرفتن برخی از املاک در مسیر جاده کمربندی سرعین نیز اضافه کرد: شهرداری در ابتدا با صاحبان ملک تعامل و توافق کرده در غیر این صورت تنها راه حل، تملک ملک می‌باشد.

وی هدف از ایجاد جاده کمربندی را کاهش ترافیک این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد:‌ با توجه به توریستی بودن شهرستان سرعین و ازدیاد مسافران ایجاد جاده کمربندی بسیار ضروری است.

استاندار اردبیل در ادامه به پروژه طبیعت سبز سرعین شامل مجموعه بیمارستان، دانشکده فوق تخصص چشم، مرکز تحقیقات چشم، آب‌درمانی و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی اشاره کرد و بیان داشت:‌ دولت برای ساخت بیمارستان و دانشکده فوق تخصص چشم زمین رایگانی را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این پروژه قرار می‌دهد.

نیکزاد در ادامه تاکید کرد: دولت به محض مشاهده پیشرفت فیزیکی 50 درصدی این پروژه سند ملک را به نام سرمایه‌گذارانتقال می‌دهد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاران پروژه‌های کمپ تیم‌های ملی، مجموعه جامعة‌المصطفی و مجموعه کمیته حضرت امام خمینی و علی دایی، گفت: پروژه طرح سبز با داشتن یک مجموعه کامل چون محل اسکان و آب‌درمانی و امکانات گردشگری مکان مناسبی برای اجرای کمپ تیم‌های ملی است.

نیکزاد در پایان سخنان خود بخش باقی‌مانده در طرح طبیعت سبز را برای ایجاد دو سالن ورزشی و زمین فوتبال مناسب دانست.

انتهای پیام/20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول