اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح 1446

59 نفر در تویسرکان در آزمون حفظ جزء 30 قرآن با هم رقابت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول فعالیت‌های قرآنی تویسرکان گفت: 59 نفر خواهر و برادر قرآنی در مرحله استانی آزمون طرح 1446 با محوریت حفظ و درک مفاهیم جزء 30 قرآن کریم در تویسرکان با هم به رقابت پرداختند.

59 نفر در تویسرکان در آزمون حفظ جزء 30 قرآن با هم رقابت کردند

علی نورعلئیی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه طرح قرآنی 1446 با محوریت حفظ جزء 30 از کلام‌الله مجید طرحی ملی است، اظهار داشت: این مهم به مناسبت 1446 سال نزول قرآن با همکاری دبیرخانه استان‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری، مراکز خانه‌های نور و مراکز تخصصی قرآن در سراسر کشور در ایام فراغت دانش‌آموزان برگزار گردید.

وی تصریح کرد: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی، آشنا‌سازی آحاد مردم با روخوانی، روان‌خوانی درست و نسبی برای تلفظ حروف در حد قرائت نماز و درک مفاهیم قرآن کریم اجرایی شد.

مسئول فعالیت‌های قرآنی تویسرکان افزود: طرح ملی 1446 در فصل تابستان در شهرستان تویسرکان به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط معنوی و قرآنی در سطح اجتماع اجرا شد

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی پایان دوره آموزشی در دو مرحله انجام می‌شود، ادامه داد: آزمون طرح 1446 در قالب حفظ جزء 30 قرآن در بخش شهرستانی با حضور 100 نفر شرکت‌کننده برگزار شد که در این رقابت تعداد 59 نفر با حضور کارشناسان فعال در این امر توانستند با کسب بالاترین امتیاز وارد مرحله استانی شوند.

نورعلئیی با اشاره به اینکه مرحله استانی آزمون طرح ملی 1446 حفظ جزء 30 در بین 59 نفر خواهر و برادر قرآنی در سالن کنفرانس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، ابراز داشت: آزمون مذکور با حضور و مشارکت حداکثری نسل جوان و نوجوان در کنار دیگر افراد از اقشار مختلف جامعه تعریف شده طرح با همکاری مؤسسه قرآن و عترت سراجین شهرستان تویسرکان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و اشاعه حفظ قرآن، به همت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان اجرایی شده است.

مسئول فعالیت‌های قرآنی تویسرکان افزود: در این برنامه از افرادی که حائز رتبه‌های برتر ‌شده‌اند به تفکیک با اهدای 1446 فقره هزینه سفر حج عمره، سفر به عتبات عالیات، سفر به مشهد مقدس و هزاران هدایای نقدی دیگر از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و ستاد اجرایی طرح قدردانی و تجلیل خواهد شد.

وی اثرگذاری این حرکت معنوی را نهادینه‌سازی آموزه‌های قرآنی در بطن جامعه عنوان کرد و گفت: جریان‌سازی مفاهیم و مضامین الهی در پیکره افکار و اذهان عموم مردم رهایی‌بخش جامعه ایران اسلامی از نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها خواهد شد. 

نورعلئیی در پایان طرح 1446 را بهترین برنامه و رویکرد در نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر دانست و اذعان داشت: شناخت معانی غنی و پرمحتوای قرآن ضمن ارتقای بصیرت و بینش انسان سازوکاری بنیانی در ایجاد تحولات فردی و اجتماعی هم از حیث جسمی و هم از حیث روحی و روانی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول