اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل:

اجرای طرح تفصیلی، تخلفات ساختمانی را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل گفت: توجه به اصول و ضوابط طرح تفصیلی شهرها به ویژه در اردبیل می‌تواند تخلفات ساختمانی را به حداقل برساند.

اجرای طرح تفصیلی، تخلفات ساختمانی را به حداقل می‌رساند

یوسف محمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در بحث استانداردسازی ساخت و سازها به یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی طبق سازه‌ها و عمران شهری نیاز داریم که شهرداری اردبیل در این زمینه و با هدف تقویت برنامه‌های پایه و اصولی افق پنج ساله را طراحی و تدوین کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس این برنامه پنج ساله عمران شهری و ساخت و سازها اصولی و طبق استاندارد تعریف می‌شود و بخش مهمی از مشکلات و نارسایی‌های شهرسازی برطرف خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل اقدام خوب شهرداری اردبیل در توسعه آسفالت‌ریزی و رسیدن تولید و پخش آسفالت به 200 هزار تن اشاره کرد و یادآور شد: ما در یک رکورد حقیقی در هفت ماه گذشته توانستیم تولید آسفالت خود را به بالاترین حد انتظار برسانیم که در کنار آن توسعه فضای سبز، اصلاح معابر، جدول‌گذاری و پازل‌گذاری نیز بر اساس طرح جامع توسعه شهری انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه ما در محدوده شهری و حاشیه شاهد ساخت و سازهای غیر‌اصولی هستیم، گفت:‌ در بافت اصلی شهر اکثر ساخت و سازهای غیر‌اصولی ناشی از وضعیت نامطلوب در‌آمدی مردم و اقتصادی آنهاست که سعی کرده‌اند بدون ضوابط و نظارت ساخت و ساز‌ها را انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد:‌ در حاشیه شهرها نیز رعایت نشدن برخی از ضوابط و مقررات ناشی از طولانی بودن زمان صدور پروانه و نگرانی ساکنان این مناطق از کسب مجوزهای قانونی بوده که سعی کردیم در این زمینه اقدامات اساسی و زیر‌بنایی را انجام دهیم.

شفاف‌سازی ضوابط مرام شهرداری است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به شفاف‌سازی ضوابط، قوانین و مقررات در حوزه شهر‌سازی و معماری و صدور پروانه اشاره کرد و بیان داشت: این شفاف‌سازی قوانین و ضوابط بر اساس طرح تفصیلی به جهش صدور پروانه بیش از هر زمان دیگر کمک کرده است.

محمدی از مطالعات سه‌گانه معابر داخل شهر به ویژه میدان عالی‌قاپو تا شریعتی اردبیل اشاره کرد و افزود: دو مرحله از این مطالعات به اتمام رسیده و مرحله سوم مطالعات نیز در حال تکمیل نهایی است.

وی با اشاره به شکل‌گیری اتاق فکر با حضور صاحب‌نظران و مهندسان زبده و معماران کار‌بلد تصریح کرد: شهرداری اردبیل به ویژه در حوزه مهندسی معماری و شهرسازی اتاق فکری را با حضور اساتید دانشگاه‌ها و صاحبان تجربه تشکیل داده تا مشکلات و معایب احتمالی را برطرف کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این اتاق فکر سعی می‌شود نقطه نظرات و دیدگاه‌ها به صورت شفاف مطرح شود تا مشکلات و نارسایی‌های احتمالی به سرعت رفع شود تا یک ساخت و ساز اصولی و کم دغدغه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول