اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری آبیک تأکید کرد

نظارت مسئولان بر ساخت و سازهای غیر‌مجاز

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک بر نظارت، کنترل و دقت بیشتر بر ساخت و سازهای موجود در سطح روستاها و شهرها تأکید کرد.

نظارت مسئولان بر ساخت و سازهای غیر‌مجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حمید بغدادی عصر امروز در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: متأسفانه در روستاها شاهد این موضوع هستیم که افرادی از مراکز استان‌های بزرگ در روستاهای ییلاقی اقدام به تهیه زمین و ساخت و ساز غیر مجاز و غیر قانونی در اراضی کشاورزی و یا منابع طبیعی می‌کنند که جلوگیری و کنترل این امر از سوی مسئولان ضروری است.

وی افزود: بخشداران بخش‌های مرکزی و بشاریات باید از طریق دهیاران اطلاع‌رسانی لازم در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها را داشته باشند تا اقدامات اولیه برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه کار احداث یک واحد دامداری در بخش بشاریات به اتمام رسیده و کار از کار گذشته در حالی که نه مجوز ساخت داشته و نه تغییر کاربری لازم را رعایت کرده و باید یک پروسه اداری را طی کند تا مجوز بگیرد که البته در کمیسیون مربوط حکم تخریب صادر می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: دهیاران باید کنترل و نظارت کامل بر ساخت و سازها در اراضی کشاورزی روستاها داشته باشند و در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز گزارشات خود را به موقع به جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اعلام کنند تا در اسرع وقت موضوع پیگیری و از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود که البته می‌طلبد مسئولان جهاد کشاورزی نیز بازدید و گشت موردی بیشتری در روستاها داشته باشند.

بغدادی با بیان اینکه ساخت و ساز در روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی بخش مرکزی بسیار زیاد است، تصریح کرد: دهیاران روستاهای بخش مرکزی باید در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز،  گزارشات خود را به بخشداری بخش مرکزی اعلام کنند تا با مشکل مواجه نشویم و پس از ساخت و ساز حکم تخریب صادر نشود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران شهرهای آبیک و خاکعلی نیز باید در ساخت و سازها نظارت و دقت بیشتری داشته باشند، افزود: خوشبختانه در جلسه‌ای با معاونان سیاسی و امنیتی و نیز عمرانی استانداری قزوین، نمایندگان مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین و شهرستان آبیک موضوع قولنامه‌ای بودن اراضی شهر آبیک برطرف می‌شود که با تحقق این امر شهرداری می‌تواند برای ساخت و ساز مجوز صادر کند.

این مسئول با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در روزهای تعطیل و یا شبانه از سوی برخی افراد گفت: متأسفانه این ساخت و سازها استحکام بنا ندارد و در صورت بروز حوادث غیر مترقبه، مسئولان مسئولیتی نخواهند داشت، چراکه غیر قانونی ساخته شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اذعان کرد: مردم باید در امر ساخت و ساز به رعایت استانداردهای اولیه، مقاوم‌سازی و استحکام بنا توجه داشته باشند.

بغدادی اضافه کرد: دهیاران بخش‌های مرکزی و بشاریات باید در صورت مشاهده تخلف در زمینه انشعابات غیر مجاز گزارشات خود را به بخشداران بخش مرکزی و بخش بشاریات اعلام کنند.

مسئولان، مصوبات ساخت و سازهای غیر مجاز را عملیاتی کنند

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اظهار کرد: مسئولان باید مصوبات جلسات ساخت و سازهای غیر مجاز را اجرایی و عملیاتی کنند نه اینکه در هر جلسه مصوباتی به تصویب برسد و هیچ بازتاب مطلوبی در سطح شهرستان آبیک نداشته باشد.

بغدادی بیان کرد: اینکه مسئولان مشغله کاریشان زیاد است، امری انکارناپذیر است، ولی باید برای ارائه خدمت به مردم تلاش کرده و در راستای رفع مشکلات مردم گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی یادآور شد: مصوبات به تصویب رسیده در جلسات ساخت و سازهای غیر مجاز باید در یک هفته تا 10 روز پیگیری و به صورت عملی اجرایی شود، چراکه شاهد این امر هستیم که برخی از مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات تلاش می‌کنند ولی متأسفانه برخی از مسئولان بی‌تفاوت هستند که در شأن یک مسئول نیست و باید تغییر رفتار دهند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول