اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جعفری‌‌جوزانی

فیلم بمباران شیمیایی در کرمانشاه ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مسعود ‌جعفری‌جوزانی از کارگردانان برجسته کشور با استاندار کرمانشاه به منظور ساخت فیلم بمباران شیمیایی حلبچه و نقاطی از کرمانشاه دیدار کرد.

فیلم بمباران شیمیایی در کرمانشاه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید‌دادوش هاشمی در دیدار مسعود جعفر جوزانی کارگردان برجسته کشور اظهار کرد: جعفری جوزانی از کارگردانان بنام و برجسته کشور دعوت ما را برای ساخت فیلم بمباران شیمیایی توسط رژیم جنایتکار صدام در حلبچه عراق و نقاطی از استان کرمانشاه پذیرفتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با ساخت این فیلم ماهیت ضد‌بشری و ضد‌اخلاقی ایادی غرب که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، بیش از پیش برای جهانیان روشن و آشکار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بعد از بمباران شیمیایی حلبچه عراق و بخش‌هایی از خاک جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم بعث صدام، ایادی غرب نه تنها در مقابل این جنایت آشکار و بزرگ عکس‌العملی نشان ندادند بلکه با چراغ سبز نشان‌ دادند و فروش تسلیحات غیرمتعارف، زمینه را برای این جنایت هولناک فراهم ساختند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با ساخت این فیلم ایادی استکبار جهانی بیش از پیش برای جهانیان رسواتر خواهند شد لذا در این فیلم ضروری است که علاوه بر تصویر کشیدن افرادی که هنوز با اثرات ناشی از بمباران شیمیایی در استان کرمانشاه روبه‌رو هستند و همچنین نحوه مهمان‌نوازی و برخورد مردم استان کرمانشاه با مجروحان جنگی شهر حلبچه ناشی از بمباران شیمیایی به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه ساخت این فیلم هم از بعد داخلی و هم از بعد بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود، افزود: بعضی از فیلم‌ها برای زمان خاصی ساخته می‌شوند اما این فیلم با توجه به محتوای آن که جنایت کشورهای غربی از یک‌سو، ایمان و تعهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که هرگز به سمت استفاده از این سلاح‌های کشتار جمعی گرایش نداشتند بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود و برای مدعیان دموکراسی و دفاع از حقوق بشر سر و صداهای زیادی ایجاد خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: با ساخت بمباران شیمیایی، کشورهایی که بانی کارهای ضد‌بشری و ضد‌اخلاقی هستند، به سقوط می‌رسند و طبیعی است که این فیلم با گستره خود اثراتی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما با آمادگی کامل زمینه را در استان کرمانشاه و همچنین در استان سلیمانیه عراق برای فیلم‌برداری از مناطق کردنشین و به خصوص شهر حلبچه فراهم خواهیم ساخت، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این مراسم که به لحاظ شرایط کاری می‌توانند بسترهای لازم را برای تهیه فیلم فراهم سازند خواست که نهایت همکاری و هماهنگی لازم را با کارگردان و مجریان این فیلم داشته باشند.

مسعود جعفری‌جوزانی نیز با تقدیر از استاندار کرمانشاه در راستای هماهنگی‌های لازم به منظور ساخت فیلم بمباران شیمیایی در استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هماهنگی مدیریتی خوبی در این استان وجود دارد و همچنین روحیه مهمان‌نوازی و پهلوان‌منشی مردم خوب کرمانشاه تصمیم گرفتیم که بخش بیشتر این فیلم در استان کرمانشاه و بخش‌هایی از آن نیز در اقلیم کردستان عراق ساخته شود.

این کارگردان برجسته کشور افزود: برخورد مردم استان با مجروحان بمباران شیمیایی شهر حلبچه در اسفند سال 66 خیلی جذاب و زیبا است و ما در ساخت این فیلم گوشه‌هایی از این نحوه برخورد شایسته کرمانشاه را به تصویر خواهیم کشید.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول