اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم سینمایی هاوار عنوان کرد

هدایت جشنواره‌های فیلم دینی به سمت محتواگرایی

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم سینمایی هاوار گفت: باید در برگزاری جشنواره‌های فیلم دینی آثار ارسالی را به سمت محتواگرایی هدایت کنیم.

هدایت جشنواره‌های فیلم دینی به سمت محتواگرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، کیوان داودیان با بیان اینکه جامعه امروزی بیش از گذشته به فیلم‌های کوتاه نیازمند است اظهار کرد: فیلم کوتاه در یک مقطع زمانی برشی از زمان است که تمام حادثه در یک لحظه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه جذابیت‌های سینما رو به افزایش است تصریح کرد: مخاطب در شرایط کنونی زمان فراوانی برای تماشای فیلم‌های بلند ندارد و نسبت به دیدن فیلم‌های کوتاه علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

کارگردان فیلم سینمایی‌ هاوار به مزیت‌های فیلم کوتاه اشاره و ابراز کرد: فیلم کوتاه می‌تواند با توجه به رساندن پیام اصلی داستان به مخاطب تأثیر بیشتری در فرهنگ یک جامعه داشته باشد.

این هنرمند برجسته با بیان اینکه نباید جایگاه فیلم‌های بلند را در جامعه امروز نادیده بگیریم ابراز داشت: برخی پیام‌ها را نمی‌شود در قالب یک فیلم کوتاه و برش زمانی به مخاطبان انتقال داد که به همین دلیل باید از فیلم بلند استفاده کرد.

داودیان بیان کرد: ساخت فیلم‌های کوتاه توسط هنرمندان باید به صورت تخصصی پیگیری شود تا هنر ساخت فیلم‌های کوتاه در جامعه به یک صنعت تبدیل شود.

کارگردان فیلم داستانی تپه شنی ادامه داد: هنگامی که تولید یک فیلم کوتاه به صورت تخصصی پیگیری شود اشتیاق بیشتری برای ساخت این‌گونه فیلم‌ها را در جامعه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت فیلم‌های کوتاه با مضمون دینی اشاره و ابراز کرد: هنرمندان در تولید فیلم‌های دینی باید دقت کرده و از شعارزدگی در آثار خود خودداری کنند.

داودیان با تاکید بر اینکه ساخت فیلم‌های تخصصی به ویژه فیلم‌های دینی از جذابیت ویژه‌ای برخوردار هستند گفت: با ایمان داشتن به درک مخاطب و انتقال پیام در لایه‌های پنهانی فیلم می‌شود به تولید آثاری جذاب و پرمحتوا اقدام کرد.

کارگردان سریال تلویزیونی مجتمع مهربانی در ادامه به برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم اشاره کرد و گفت: باید گزینش آثار ارسالی به جشنواره‌های دینی را به سمت محتواگرایی هدایت کرد.

جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در پنجمین مرحله به صورت سراسری از دوم تا پنجم بهمن ماه سال جاری در استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول