اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

6 اثر هنری از چهارمحال و بختیاری به بام ایران رفت

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از راهیابی شش اثر از تولیدات حوزه هنری این استان به نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بام ایران به میزبانی شهرکرد خبر داد.

6 اثر هنری از چهارمحال و بختیاری به بام ایران رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الله شیروانی صبح امروز در نشست با جمعی از هنرمندان حوزه هنری این استان، اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بام ایران با حضور فیلمسازانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری آبان ماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

وی از ارسال 400 اثر به جشنواره بام ایران خبر داد و گفت: از مجموع این آثار 65 اثر به جشنواره منطقه‌ای راه پیدا کرده که شش اثر آن از تولیدات این حوزه است.

شیروانی با اشاره به آثار راه یافته به این جشنواره، گفت: فیلم‌های «کمی با من حرف بزن» به کارگردانی امین محمدی، «بر آستان دری که کوبه ندارد» به کارگردانی قاسم اسماعیلی، «خروسک» به کارگردانی فریدون نجفی، «ساکنین سرزمین خوشبختی» به کارگردانی مجید ابراهیمیان، «مترسک» به کارگردانی حمید علیدوستی و «معلم ده دقیقه دیگر می‌آید» به کارگردانی شهرام ابراهیمی آثار راه یافته به جشنواره بام ایران هستند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در ادامه از امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه به منظور استفاده بهینه و تخصصی از هنر در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی برای هنرمندان و نیز هدایت اعتبارات فرهنگی برای تولید آثار تاثیرگذار هنری بین این دو دستگاه منعقد شده است.

وی ایجاد بانک طرح، فیلمنامه و نمایشنامه با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از بندهای این تفاهمنامه برشمرد و گفت: مشارکت در برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف هنری، برگزاری نمایشگاه‌های هنری با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، تهیه نشریه کتابک و کتاب، حمایت و همکاری با هنرمندان رشته‌های مختلف برای خلق آثار ادبی و هنری با موضوع پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی از کارهایی است که در آینده این دو دستگاه انجام خواهند داد.‏

شیروانی در ادامه با بیان اینکه امسال در حوزه هنری دو رویداد یکی در شعر و دیگری در داستان روی خواهد داد، گفت: فراخوان این دو ارائه شده و آثار برتر پس از داوری برای چاپ آماده خواهند شد.

وی با بیان اینکه نشست‌های هفتگی شعر در خانه هنرمندان حوزه هنری در حال برگزاری است، افزود: واحد ادبیات حوزه هنری تلاش دارد در سال چندین نشست شعرخوانی برای اهالی و علاقه‌مندان ادبیات استان برگزار کند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول