اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خبر داد

اجرای لوله‌گذاری فاضلاب در 7 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: تا پایان سال جاری لوله‌گذاری فاضلاب در هفت شهر مازندران اجرا می‌شود.

اجرای لوله‌گذاری فاضلاب در 7 شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدتقی حسین‌زاده عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های آبفای ساری در جمع خبرنگاران بیان کرد: این شرکت در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در 50 شهر استان مازندران در قالب 800 هزار اشتراک آب و بیش از 24 هزار و 293 اشتراک فاضلاب از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده و برای بیش از 2 میلیون و 570 هزار نفر جمعیت استان خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 91 درصد از آب مصرفی استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، افزود: برای تامین و توزیع آب بهداشتی و سالم مشترکان 283 حلقه چاه و  24 دهنه چشمه در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه کل ظرفیت منابع تأمین چاه و چشمه، 8900 لیتر در ثانیه است، بیان کرد: آب‌های تولیدی استان در 170 باب مخازن احداث شده به حجم 438 هزار متر مکعب ذخیر‌ه‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 لوله‌گذاری فاضلاب در شهرهای بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس، ساری و محمودآباد انجام شده است، اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر و به طول 15 هزار متر به اجرا درآمده است.

حسین‌زاده افزود: در شش ماه امسال در بخش آب واگذاری 14293 انشعاب آب، 45 کیلومتر اصلاح شبکه، 38 کیلومتر توسعه شبکه، احداث 14 کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز 12 حلقه چاه انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از پیش‌بینی واگذاری 15 هزار و 760 فقره انشعاب و اجرای 15 کیلومتر اصلاح شبکه، 27 کیلومتر توسعه شبکه، احداث 22 کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز 22 حلقه چاه، احداث 14 هزار و 100 مترمکعب مخزن و ایجاد و تکمیل تأسیسات در شهرهای بابل و ساری در بخش آب تا پایان سال 91 خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها 99 میلیارد ریال هزینه نیاز است.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه تا پایان سال 91 لوله‌گذاری فاضلاب در هفت شهر مازندران اجرا می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در شهرهای بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس، ساری، تنکابن و محمودآباد جمعا 32 کیلومتر لوله‌گذاری، 11 درصد ایستگاه پمپاژ و هشت درصد مدول دوم تصفیه‌خانه با اعتبار بالغ بر 240 میلیارد ریال انجام شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول